Paketi stižu zrakom
Paketi stižu zrakom
  16.03.2017  |  09:56
Vrijeme čitanja: 3 min
Mercedes je predstavio studiju Vision Van u kojoj su objedinili tehnologije za koje smatraju da će odrediti budućnost gradske distribucije.

Predviđati budućnost je prilično nezahvalno, ali ono što se prilično sigurno može predvidjeti jest da će vjerojatno donijeti više promjena nego zamišljate i u najluđim snovima. Svijet u kojem živimo se ubrzano mijenja, a obilježava ga intenzivna urbanizacija te snažan rast e-trgovine koja sve više ustupa mjesto klasičnoj kupnji.

Za primjer najveća svjetska e-trgovina Alibaba.com u 24 sata "okrene" robe u vrijednosti oko 14 milijardi dolara. Tako se u jednom danu isporuči 3,5 milijuna mobitela, 650.000 televizora, 10 milijuna litara mlijeka, i sl. Tu robu treba i dostaviti kupcima tako da je realno očekivati i promjene u načinu transporta i distribucije, pogotovo u zadnjem koraku dostave na kućnu adresu.

Ako se gleda cijeli proces prijevoza, iako najmanji, zadnji korak je i najskuplji te na njega otpada gotovo polovica ukupnih troškova budući da uključuje sortiranje, razvoženje po adresama i sl.

Bez upravljača

Mercedes-Benz je predstavio Vision Van koji je dio adVANce strateške inicijative transporta budućnosti. Vision Van bi trebao integrirati brojne inovativne tehnologije kako bi ubrzao te pojeftinio dostavu te smanjio i zagađenje koje time nastaje. Sukladno tome osim vozila koje obavlja dostavu potpuno je promijenjen i sustav sortiranja te utovara kao i sama dostava paketa primatelju.

Unatoč futurističkom dizajnu vozilo još uvijek ima osnovne gabarite kao i današnja dostavna vozila no pogon vozila je (očekivano) električni te osigurava autonomiju od 80 do 270 km. Motor razvija snagu 75 kW (vršna snaga od 150 kW dostupna u kraćim intervalima do 60 s) te okretni moment od 270 Nm.

Ovo je dostatno za najveću brzinu od 120 km/h, no brzina je limitirana na 80 km/h. Punjenje baterija može biti indukcijsko ili iz mreže uz uobičajeno rekuperativno punjenje prilikom kočenja. Puno je veća promjena unutrašnjost koja nema upravljač niti papučica već samo joystick što stvorilo slobodan prostor za  jednostavan ulazak i izlazak iz vozila te pristup teretnom prostoru.

Vozač s joystickom daje osnovne naredbe kretanja odnosno zaustavljanja te smjera pri čemu vožnja može biti najvećim dijelom automatska obzirom da se ruta određuje sukladno adresama isporuke.

Složena logistika

Osim vozila potpuno je drugačiji i sustav sortiranja i utovara koji oduzima najviše vremena. Paketi se skeniraju te automatski slažu u regal s policama koji se onda stavlja u vozilo. Slaganje paketa ovisi o mjestu isporuke, odnosno redoslijedu kako će se isporučivati, a na osnovu toga se programira i ruta vozila.

Teretni prostor vozila u stvari je automatizirano mikroregalno skladište u koje vozač uopće ne ulazi (stoga je i prostor bolje iskorišten), a dohvat paketa izvodi se automatski pomoću robotske platforme koja se može gibati u svim smjerovima između polica. Da bi masa bila manja, police i nosači su izvedeni od aluminija od karbonskih vlakana. Sukladno adresi na koju stiže vozilo robot automatski dohvaća traženi paket (maksimalna masa paketa je 31 kg) i postavlja ga na mjesto gdje ga preuzima vozač ili dron.

U Mercedesu previđaju da bi adVANce strategija objedinjavanja svih sustava dostave mogla za 50 posto poboljšati i ubrzati dostavu paketa na kućne adrese. Živi bili pa vidjeli.

Zračna dostava

Kako dronovi postaji sve prisutniji Mercedes predviđa i njihovu upotrebu i u dostavi. Umjesto vozaču, robot će paket dopremiti na krovni otvor gdje će ga preuzeti dron. Naravno dron također ima precizno određenu putanju pri čemu respektira područja zabrane letenja te se spušta na mjesta koja su za to predviđena (primatelj ga mora imati).

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Isporuke
Isporuke Mercedes-Benz Prvi Actros 5 isporučen hrvatskom kupcu

Transporti Domjančić prva je hrvatska tvrtka kojoj je isporučen novi Actros 5.

K&B HR
Isporuke
Isporuke MAN 8 TGS-ova za Hrvatske šume

Hrvatske šume su preuzele osam novih MAN TGS tegljača s BENALU poluprikolicama što će im omogućiti maksimalno iskorištavanje...

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen Amarok ABT Amarok s 306 KS

Volkswagen Amarok je najjači pick-up u Europi, ali ako vam to nije dovoljno ABT se pobrinuo i napravio 50 KS jaču izvedbu.

K&B HR
Isporuke
Isporuke Volvo Trucks Moćni FMX za MiTeh d.o.o.

Poduzeće MiTeh d.o.o. je svoj vozni park nedavno obogatilo novim Volvo FMX 8x6 vozilom posebno konstruiranim za izazovne zadatke u teškim...

K&B HR
Novosti
Novosti Nissan Navara Snažnija, pametnija i štedljivija Navara

Unaprijeđena Nissan Navara osim dotjerivanja vanjskog izgleda donosi snažnije i čistije motore s manjoj potrošnjom te ugradnju...

K&B HR
Isporuke
K&B HR
Novosti
Novosti Cestarine Veće cestarine za Euro 6 kamione u Austriji

Austrija će od od početka sljedeće godine za oko četiri posto povećati cestarine za Euro 6 kamione.

K&B HR
Novosti
Novosti Renault Trucks T High 1894 Edition Rođendansko izdanje

Renault Trucks je obilježio 125. rođendan s posebnim izdanjem T High 1894 Edition, a proizvest će se samo 125 ovakvih vozila.