Paketi stižu zrakom
Paketi stižu zrakom
  16.03.2017  |  09:56
Vrijeme čitanja: 3 min
Mercedes je predstavio studiju Vision Van u kojoj su objedinili tehnologije za koje smatraju da će odrediti budućnost gradske distribucije.

Predviđati budućnost je prilično nezahvalno, ali ono što se prilično sigurno može predvidjeti jest da će vjerojatno donijeti više promjena nego zamišljate i u najluđim snovima. Svijet u kojem živimo se ubrzano mijenja, a obilježava ga intenzivna urbanizacija te snažan rast e-trgovine koja sve više ustupa mjesto klasičnoj kupnji.

Za primjer najveća svjetska e-trgovina Alibaba.com u 24 sata "okrene" robe u vrijednosti oko 14 milijardi dolara. Tako se u jednom danu isporuči 3,5 milijuna mobitela, 650.000 televizora, 10 milijuna litara mlijeka, i sl. Tu robu treba i dostaviti kupcima tako da je realno očekivati i promjene u načinu transporta i distribucije, pogotovo u zadnjem koraku dostave na kućnu adresu.

Ako se gleda cijeli proces prijevoza, iako najmanji, zadnji korak je i najskuplji te na njega otpada gotovo polovica ukupnih troškova budući da uključuje sortiranje, razvoženje po adresama i sl.

Bez upravljača

Mercedes-Benz je predstavio Vision Van koji je dio adVANce strateške inicijative transporta budućnosti. Vision Van bi trebao integrirati brojne inovativne tehnologije kako bi ubrzao te pojeftinio dostavu te smanjio i zagađenje koje time nastaje. Sukladno tome osim vozila koje obavlja dostavu potpuno je promijenjen i sustav sortiranja te utovara kao i sama dostava paketa primatelju.

Unatoč futurističkom dizajnu vozilo još uvijek ima osnovne gabarite kao i današnja dostavna vozila no pogon vozila je (očekivano) električni te osigurava autonomiju od 80 do 270 km. Motor razvija snagu 75 kW (vršna snaga od 150 kW dostupna u kraćim intervalima do 60 s) te okretni moment od 270 Nm.

Ovo je dostatno za najveću brzinu od 120 km/h, no brzina je limitirana na 80 km/h. Punjenje baterija može biti indukcijsko ili iz mreže uz uobičajeno rekuperativno punjenje prilikom kočenja. Puno je veća promjena unutrašnjost koja nema upravljač niti papučica već samo joystick što stvorilo slobodan prostor za  jednostavan ulazak i izlazak iz vozila te pristup teretnom prostoru.

Vozač s joystickom daje osnovne naredbe kretanja odnosno zaustavljanja te smjera pri čemu vožnja može biti najvećim dijelom automatska obzirom da se ruta određuje sukladno adresama isporuke.

Složena logistika

Osim vozila potpuno je drugačiji i sustav sortiranja i utovara koji oduzima najviše vremena. Paketi se skeniraju te automatski slažu u regal s policama koji se onda stavlja u vozilo. Slaganje paketa ovisi o mjestu isporuke, odnosno redoslijedu kako će se isporučivati, a na osnovu toga se programira i ruta vozila.

Teretni prostor vozila u stvari je automatizirano mikroregalno skladište u koje vozač uopće ne ulazi (stoga je i prostor bolje iskorišten), a dohvat paketa izvodi se automatski pomoću robotske platforme koja se može gibati u svim smjerovima između polica. Da bi masa bila manja, police i nosači su izvedeni od aluminija od karbonskih vlakana. Sukladno adresi na koju stiže vozilo robot automatski dohvaća traženi paket (maksimalna masa paketa je 31 kg) i postavlja ga na mjesto gdje ga preuzima vozač ili dron.

U Mercedesu previđaju da bi adVANce strategija objedinjavanja svih sustava dostave mogla za 50 posto poboljšati i ubrzati dostavu paketa na kućne adrese. Živi bili pa vidjeli.

Zračna dostava

Kako dronovi postaji sve prisutniji Mercedes predviđa i njihovu upotrebu i u dostavi. Umjesto vozaču, robot će paket dopremiti na krovni otvor gdje će ga preuzeti dron. Naravno dron također ima precizno određenu putanju pri čemu respektira područja zabrane letenja te se spušta na mjesta koja su za to predviđena (primatelj ga mora imati).

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Scania 14.000 km kroz Južnu Ameriku

U sklopu lansiranja nove generacije u Južnoj Americi, Scania je s dva S 500 kamiona prevalila 14.000 km od juga Brazila do Perua.

K&B HR
Novosti
Novosti Ford Ford je najprodavanija marka gospodarskih vozila u Europi

S isporučenih 380.900 lakih gospodarskih vozila u Europi, Ford je ostvario najbolji rezultat u prodaji u posljednjih 25 godina te je...

K&B HR
Isporuke
Isporuke DAF 540 XF-ova za Hegelmann

Njemačka prijevoznička tvrtka Hegelmann Transporte Group će tijekom ove i sljedeće godine preuzeti 540 DAF XF tegljača.

K&B HR
Novosti
Novosti Dakar 2019 Na Dakaru ništa novo

Jedan od najtežih Dakara posljednjih godina još jednom je završio pobjedom Kamaza, trećom u nizu te ukupno 16., a ovo je bila i...

K&B HR
Novosti
Novosti Hella MAN TGX kao Hella show truck

Hella je predstavila novi show truck za ovogodišnju sezonu, a radi se MAN TGX-u u karakterističnoj žutoj Hella boji, koji je opremljen...

K&B HR
Isporuke
Isporuke Iveco 30 Stralisa NP za Jost Group

Jost Group je preuzeo 30 Stralisa NP što je još prvi korak u konverziji 35% flote na LNG do 2020.

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen i Ford Partnerstvo Volkswagena i Forda

Dva proizvođača su najavili suradnju na globalnoj razini na području lakih gospodarskih vozila pri čemu neće biti uzajamnog...

K&B HR
Novosti
Novosti Dakar 2019 Karginov diskvalificiran, Iveco osvojio etape

Peta i šesta dionica donijele su dosta uzbuđenja, ali i problema pri čemu je najgore prošao Andrej Karginov koji je diskvalificiran...