70. rođendan legende
70. rođendan legende
  28.02.2019  |  13:17
Vrijeme čitanja: 3 min
Unimog je već 70 godina sinonim za vozilo koje ne poznaje granice. Dok ostali tek gledaju kako bi prešli prepreke, Unimog je već preko. U prvom izdanju bio je mali po mjerama i motoru, koji je imao svega 25 KS. Danas je dosta veći, snažniji i usavršeniji.

Završetkom Drugog svjetskog rata većina proizvodnih pogona u Njemačkoj bila je teško razrušena, a ono što je preostalo bilo demontirano i poslano u Francusku, Veliku Britaniju ili Sovjetski Savez. Daimler-Benzova divizija za razvoj i proizvodnju avio motora je poslije rata praktično ostala bez posla. Vrijedan i savjestan šef njenog razvojno-inženjerskog tima, Albert Friedrich, nije se mirio sa sudbinom sasvim poraženih pa je, shodno okolnostima, u prosincu 1945. počeo razvoj univerzalnog vozila za poljoprivredu.

Njegov koncept se zasnivao na pogonu na svim kotačima, samoblokirajućim diferencijalima, visokim odmakom od podloge, na izvodu snage za priključne strojeve naprijed i straga, maloj tovarnoj platformi, kabini za vozača i suvozača, maloj radnoj brzini, a s relativno visokom brzinom na dobrom putu (do 50 km/h).

Realizacija neobičnog projekta je povjerena tvornici zlata i srebra (!!!) Erhard and Söhne u Schwäbisch Gmünd, u južnoj Njemačkoj! Prototip, opremljen benzinskim motorom OM 136  od 1,7 litara s 34 KS, bio je prevelik zalogaj, budući da "zlatari" do tada nisu imali nikakvog iskustva s takvom tehnikom.

Pravim znalcima tog posla - Mercedes-Benzu je u to vrijeme bila zabranjena proizvodnja terenskih vozila, mada je projekt preteče Unimoga bio završen još 1942., a za proizvodnju je bila određena tvornica u berlinskom predgrađu Marienfelde.Uz veliki entuzijazam Herr Friedricha, neobični novitet je u listopadu 1946., već spreman za testiranja, od inženjera Hansa Zabela, jednog od članova razvojnog tima, dobio ime koje nosi i danas Unimog - od UNIversal-MOtor-Gerät (univerzalni motorni stroj). U proljeće 1947. vlasnici nekadašnje vojne tvornice Werkzeugmaschinenfabrik Boehringer, "namirisali" su da koncept univerzalnog vozila ima izglednu budućnost i ubrzo preuzeli cijeli Unimogov tim, dio proizvodne linije i sva prava na prodaju.

U jesen te godine od Mercedesa je nabavljen mali dizel motor čiji je razvoj upravo bio priveden kraju - OM 636 s 25 KS, a poduzetna braća Boehringer kupila su materijal za prvu seriju od 100 vozila. Da su bili dalekovidni potvrdit će već sljedeće godine na trgovačko-poljoprivrednom sajmu u Frankfurtu, na kojem je Unimog bio jedna od senzacija i odmah dobio 150 sigurnih narudžbi.

Krajem 1948. počela je prava serijska proizvodnja. Prodaja je krenula bolje od očekivanja, što je bio dodatan motiv da se Daimler-Benz ponovo zainteresira za osujećen projekt. U jesen 1950. počeli su pregovori o preuzimanju od Boehringera, a već od 3. lipnja 1951. u Unimogovoj "osobnoj" karti pisalo je novo mjesto "rođenja" - Gaggenau. U svibnju 1953. izvorni okrugli znak, bikova glava, zamijenjen je Mercedesovom zvijezdom.Ostalo je predmet nove priče, sve do 2. kolovoza 2002. kada je iz tvornice u Gaggenau, nakon 320.000 primjeraka sišao posljednji Unimog. Tri tjedna kasnije, 26. kolovoza u najvećoj Mercedesovoj tvornici kamiona (i jednoj od najvećih te vrste u svijetu), u obližnjem Wörthu, napravljen je Unimog u novom izdanju. Tamo se proizvodi i danas.U proteklih sedam desetljeća je neprikosnoveni simbol za univerzalni kamion - prolazi tamo gdje se i tenkovi teško probijaju, na njega može priključiti gotovo 4.000 različitih strojeva - od kosilice za travu, do opreme za vuču željezničkih vagona! Nema mjesta na planeti do kojeg nije stigao budući se prodaje u više od 170 zemalja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti BYD 30 električnih autobusa za aerodrom u Bruxellesu

Kineska tvrtka BYD, koja je najveći svjetski proizvođač električnih autobusa, isporučit će aerodromu u Bruxellesu 30 električnih...

K&B HR
Novosti
Novosti Scania C-me vest Pametni prsluk za veću sigurnost

Scania je u suradnji sa švedskim start-upima Light Flex i Imagimob razvila prsluk koji, osim što lijepo izgleda, podiže sigurnost...

K&B HR
Testovi
Testovi Freightliner Cascadia Inteligentni gutač kilometara

Okolicom Las Vegasa provozali smo novu Cascadiu. Petnaest litarski motor i automatizirani Daimlerov mjenjač, uz puno sigurnosnih sustava...

K&B HR
Novosti
Novosti Volvo Buses Prvi električni autobus u Irskoj bit će Volvo

Volvo će isporučiti potpuno električni autobus 7900E hotelu Crowne Plaza Dublin Airport, a prvi potpuno električni autobus u Irskoj...

K&B HR
Isporuke
Isporuke Volvo Trucks 20 Volvo FH LNG za REAX

Logistička tvrtka REAX je preuzela prvih sedam od ukupno 20 Volvo LNG modela, a ovo je prva veća flota LNG kamiona u Njemačkoj.

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen gospodarska vozila 10 milijuna vozila iz Hannovera

Točno 63 godine nakon početka proizvodnje u tvornici Hannover-Stöcken s proizvodnih traka je sišlo 10 milijunto vozilo. Radi se o...

K&B HR
Novosti
Novosti MAN TGS 50.500 10x8 WS 100. MAN peteroosovinac za Nizozemsku

Nizozemska tvrtka Westdijk Transport iz grada Alphen aan de Rijn preuzela je prvi od dva MAN peteroosovinca, a ovo je ujedno i 100. ovakav...

K&B HR
Novosti
Novosti Partnerstvo Volkswagena i Forda Ford će proizvoditi Amarok, a VW Transit Connect

Volkswagen i Ford su predstavili globalnu suradnju na području lakih gospodarskih vozila koja je, unatoč tome što neće biti uzajamnog...