Budućnost bez platooninga i pantografa
Budućnost bez platooninga i pantografa
  16.02.2019  |  11:36
Vrijeme čitanja: 1 min
Daimlerova kamionska divizija je s prodajom 517.300 kamiona, prometom od 38,3 milijarde eura te dobiti od 2,773 milijarde eura imala najuspješniju godinu u povijesti.

Samo u Europi je plasirano 144.000 kamiona što je također rekordan rezultat, a Daimler s optimizmom gleda u budućnost iako neka tržišta, poput Argentine i Turske, pokazuju slabljenje potražnje. No, osim Europe, SAD, Indija te Kina imaju rast što je razlog za optimizam.

Iako je najdalje otišao u implementaciji autonomne vožnje kod kamiona, Daimler ulaže dodatnih 500 milijuna eura u daljini razvoj autonomne vožnje. Odlučeno je da se ne ide u daljnji razvoj platooniga jer su testiranja pokazala kako vožnja u formaciji ne postiže željene učinke u uštedi goriva. Također, Daimler je objavio kako neće sudjelovati u razvoju kamiona s pantografima koji bi se strujom punili iz električne mreže iznad autoceste.

Koliko god rezultati u Europi bili sjajni, proizvođači kamiona se suočavaju s rigoroznim propisima oko smanjenja emisije CO2, a u Daimleru smatraju kako su ograničenja preambiciozna te teško (ili nikako) ostvariva (o čemu smo i u više navrata pisali). Manfred Schuckert, prvi čovjek odjela za emisiju i sigurnost u Daimleru, ističe kako su proteklih godina smanjivali potrošnju za jedan do dva posto godišnje, a novim se propisima traži tri puta toliko."Predviđene kazne za prekoračenje bi vrlo lako mogle narasti na nekoliko stotina milijuna eura budući je od 2025. do 2029. kazna za prekoračenje 4.000 eura po gramu nakon čega se povećava na 6.800 eura. Ciljevi koje se je postavila EU o smanjenju od 15 posto do 2025. te 30 posto do 2030. naprosto su preambiciozni," ističe Schuckert.

Bez obzira kako će se rasplesti priča o ograničavanju emisije CO2, Daimler nastavlja s razvojem električnih pogona kamiona prije svega s e-Atrosom najveće dopuštene mase od 18 do 25 tona koji je sada na testiranju u stvarnim uvjetima kod 20 partnera. Dosad su kamioni prevalili više do 30.000 km.Električni Actros pokreću dva elektromotora pri čemu svaki ima snahu od 125 kW (170 KS) odnosno 485 Nm okretnog momenta što na kotaču doseže do 11.000 Nm. Energija za pogon dolazi iz litij-ionskih baterija kapaciteta 240 kWh.

Osim električnog Actrosa, tu je i manji Fuso e-Canter dok se u Americi testiraju Freightliner eM-2 i e-Cascadia.  Kod autobusa e-Citaro je u redovitom prometu, a u Americi je Tomas Built Busses počeo s testiranjima modela e-C2. Popis električnih modela zaokružuju u dva električna transportera e-Vito i e-Sprinter.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Renault EZ-FLEX Rješenje za gradsku dostavu

Renault EZ-FLEX je pokusno električno i povezano lako gospodarsko vozilo koje se odlikuje kompaktnošću i okretnošću. Osmišljen je za...

K&B HR
Novosti
Novosti Toyota Toyota PROACE CITY

Toyota je objavila prve fotografije modela PROACE CITY koji će službenu premijeru imati za dva tjedna na salonu u Birminghamu. Model je...

K&B HR
Novosti
Novosti Scania Driver Competitions Najbolji vozači iz regije idu po Scaniju od 100.000 eura

Scania Hrvatska je 13. i 14. travnja bila domaćin prvog Scanijinog regionalnog natjecanja za vozače kamiona iz Hrvatske, Slovenije,...

K&B HR
Novosti
Novosti Tokić d.o.o. Tokić DistriKat obogaćen Topmotive Truck opcijom

Usluga servisiranja gospodarskih vozila, osobito teških kamiona i autobusa, nikad nije bila tako jednostavna kao u Tokić DistriKat web...

K&B HR
Isporuke
Isporuke MAN Dva Lion's Coacha za Delminium travel

Dva nova od ukupno četiri MAN Lion's Coach isporučena su solinskoj tvrtki Delminium travel.

K&B HR
Novosti
Novosti Mercedes-Benz Sprinter City 75 je Minibus of the Year 2019

Članovi "International Bus of the Year" žirija među kojima je i predstavnik našeg magazina su na Minibus Euro Testu u Madridu su...

K&B HR
Novosti
Novosti Propisi Ministarstvo će povući Pravilnik o ograničavanju uporabe javnih cesta?

Prema neslužbenim informacijama koje je svojim članovima poslala Hrvatska udruga poslodavaca, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture...

K&B HR
Novosti
Novosti Propisi Usvojen prijedlog "Paketa o mobilnosti"

Nakon dugog vremena usuglašavanja, kad je već izgledalo da se za vrijeme ovog saziva neće ništa dogoditi, Europski parlament je usvojio...