Budućnost bez platooninga i pantografa
Budućnost bez platooninga i pantografa
  16.02.2019  |  11:36
Vrijeme čitanja: 1 min
Daimlerova kamionska divizija je s prodajom 517.300 kamiona, prometom od 38,3 milijarde eura te dobiti od 2,773 milijarde eura imala najuspješniju godinu u povijesti.

Samo u Europi je plasirano 144.000 kamiona što je također rekordan rezultat, a Daimler s optimizmom gleda u budućnost iako neka tržišta, poput Argentine i Turske, pokazuju slabljenje potražnje. No, osim Europe, SAD, Indija te Kina imaju rast što je razlog za optimizam.

Iako je najdalje otišao u implementaciji autonomne vožnje kod kamiona, Daimler ulaže dodatnih 500 milijuna eura u daljini razvoj autonomne vožnje. Odlučeno je da se ne ide u daljnji razvoj platooniga jer su testiranja pokazala kako vožnja u formaciji ne postiže željene učinke u uštedi goriva. Također, Daimler je objavio kako neće sudjelovati u razvoju kamiona s pantografima koji bi se strujom punili iz električne mreže iznad autoceste.

Koliko god rezultati u Europi bili sjajni, proizvođači kamiona se suočavaju s rigoroznim propisima oko smanjenja emisije CO2, a u Daimleru smatraju kako su ograničenja preambiciozna te teško (ili nikako) ostvariva (o čemu smo i u više navrata pisali). Manfred Schuckert, prvi čovjek odjela za emisiju i sigurnost u Daimleru, ističe kako su proteklih godina smanjivali potrošnju za jedan do dva posto godišnje, a novim se propisima traži tri puta toliko."Predviđene kazne za prekoračenje bi vrlo lako mogle narasti na nekoliko stotina milijuna eura budući je od 2025. do 2029. kazna za prekoračenje 4.000 eura po gramu nakon čega se povećava na 6.800 eura. Ciljevi koje se je postavila EU o smanjenju od 15 posto do 2025. te 30 posto do 2030. naprosto su preambiciozni," ističe Schuckert.

Bez obzira kako će se rasplesti priča o ograničavanju emisije CO2, Daimler nastavlja s razvojem električnih pogona kamiona prije svega s e-Atrosom najveće dopuštene mase od 18 do 25 tona koji je sada na testiranju u stvarnim uvjetima kod 20 partnera. Dosad su kamioni prevalili više do 30.000 km.Električni Actros pokreću dva elektromotora pri čemu svaki ima snahu od 125 kW (170 KS) odnosno 485 Nm okretnog momenta što na kotaču doseže do 11.000 Nm. Energija za pogon dolazi iz litij-ionskih baterija kapaciteta 240 kWh.

Osim električnog Actrosa, tu je i manji Fuso e-Canter dok se u Americi testiraju Freightliner eM-2 i e-Cascadia.  Kod autobusa e-Citaro je u redovitom prometu, a u Americi je Tomas Built Busses počeo s testiranjima modela e-C2. Popis električnih modela zaokružuju u dva električna transportera e-Vito i e-Sprinter.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Ford Ranger Raptor Raptor stigao u Hrvatsku

Više ne morate birati između sportskog automobila i pick-upa jer Ford Ranger Raptor nudi oboje u jednom vozilu. Naravno sve ima svoju...

K&B HR
Novosti
Novosti Plin u prometu Blue Corridor Rally u Zagrebu

Ovogodišnji "Blue Corridor Rally 2019" je krenuo iz Istanbula u Turskoj, a put će završiti u Greifswaldu na njemačkoj obali Baltika....

K&B HR
Novosti
Novosti Kontrola prometa Od 17.000 kontroliranih polovica neispravnih

Kao što smo bili najavili, ukupno 5.600 njemačkih policajaca, carinika i BAG službenika je 12. rujna izvelo masovnu kontrolu teretnih...

K&B HR
Novosti
Novosti Berliet T100 Najveći kamion na svijetu

Renault Trucks će na ovogodišnjim European Heritage Days izložiti svoj legendarni Berliet T100, poznati i kao "pustinjski div".

K&B HR
Novosti
Novosti Iveco Bus Isporučen 40.000-ti Crossway

Iveco Bus je krajem kolovoza u tvornici Vysoke Myto u Češkoj, obilježio isporuku jubilarnog 40.000-tog primjerka modela Crossway.

K&B HR
Propisi
Propisi Tahografi Kako se koristi funkcija OUT?

Nevjerojatno je koliko krivih i netočnih informacija prijevoznici i vozači jedan drugom prenose o ovoj funkciji. Možda je problem upravo...

K&B HR
Isporuke
Isporuke MAN 189 gradskih autobusa za Trondheim

MAN je isporučio 189 Lion's City autobusa za gradski prijevoz grada Tondheima u Norveškoj pri čemu je dio autobusa s pogonom na...

K&B HR
Novosti
Novosti Tržište u prvih šest mjeseci Rekordna polovica godine

Rezultati u prvoj polovici godine se jako dobri i bilježimo rast u svim segmentima pri čemu su najviše rasli novi autobusi i kamioni, a...