Učinkovitost u prvom planu
Učinkovitost u prvom planu
  09.02.2019  |  11:06
Vrijeme čitanja: 2 min
Scania je za 2019. godinu pripremila daljnja unaprjeđenja svojih DC 09 i DC 13 motora, bazirana na snižavanju unutarnjih otpora, učinkovitijoj izmjeni radnog medija i "pametnim" perifernim sklopovima. Rezultat je oko 2% niža potrošnja goriva.

Nove varijabilne pumpe rashladne tekućine prilagođavaju se trenutnim potrebama, odnosno opterećenju motora, pa troše manje snage i goriva kad je motor tek djelomično opterećen. A tako je veliku većinu vremena. Isti princip vrijedi i za varijabilne pumpe upravljača, koje pri manevriranju malim brzinama pružaju maksimalni učinak i servo pojačanje, dok porastom brzine kretanja smanjuju učinak i potrošnju energije, nudeći istovremeno direktnije i "čvršće" upravljanje.

Modificirani su usisni razvodnici, ispušni kolektori te kućišta turbopunjača, kako bi se maksimalno iskoristili tlačni impulsi zraka na usisu i produkata izgaranja na ispuhu, odnosno njihov rezonantni učinak koji doprinosi boljoj izmjeni radnog medija u cilindrima, kvalitetnijem procesu izgaranja i konačno, bržem odzivu motora.

Posebnu pažnju su Scanijini inženjeri posvetili snižavanju unutarnjih otpora u motorima. Motor DC 09 je dobio čelične klipove koji su u kombinaciji s novom prevlakom košuljica cilindara zaslužni za smanjeno međusobno trenje. Povećani stupanj kompresije i maksimalni tlakovi u cilindrima na svim DC 09 i DC 13 motorima doprinose većoj termičkoj učinkovitosti procesa izgaranja. Na DC 09 motorima stupanj kompresije je povećan s 19,0:1 na 20,1:1. Na DC 13 motorima je povećan s 19,4:1 na 23,0:1, osim na najsnažnijoj izvedbi od 500 KS gdje sad iznosi 21,0:1. Taj motor je dobio i novi turbopunjač s kotrljajućim ležajevima umjesto kliznih, pa brže reagira na porast tlaka ispušnih plinova.

Zanimljivo, ali u tehničkim podacima za DC 13 motor od 370 KS više se nigdje ne spominje Millerov ciklus rada, što upućuje da ga je Scania ovdje napustila. Ali ne i kod V8 motora od 520 KS. Općenito, Scania V8 motori koji ove godine slave svoj 50. rođendan, ovaj put nisu bili predmet nikakvih rekonstrukcija, jer je posljednja generacija iz 2017. još vrlo svježa i tehnološki napredna.

Ključna karakteristika novih DC 13 motora je još šire područje najvećeg okretnog momenta, koji je sad dostupan već od 900 o/min, umjesto dosadašnjih 1.000.  To znači da se optimalno radno područje još više pomiče u zonu niskih okretaja, što omogućava specificiranje još "bržih" diferencijala, za ekonomičnije krstarenje uobičajenim putnim brzinama između 80 i 90 km/h.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen T6.1 Digitalizirani Multivan T6.1 s osvježenim izgledom i električnim pogonom

Volkswagen je predstavio obnovljeni T6 koji je dobio oznaku T6.1, a glavne novosti su potpuno digitalizirana unutrašnjost, sustavi...

K&B HR
Novosti
Novosti Povrat trošarina Stupio na snagu Pravilnik o povratu trošarina

Pravilnik o ostvarivanju prava na povrat dijela plaćene trošarine za dizelsko gorivo u komercijalnom prijevozu robe i putnika stupio je...

K&B HR
Novosti
Novosti DAF rekord Svaki peti tegljač u Europi je DAF

U 2018. godini DAF je na europskom tržištu imao udio od 16,6 posto u segmentu od preko 16 tona što je najviše ikad, a ako se gledaju...

K&B HR
Novosti
Novosti Scania plug-in hybrid Hibridni pogon za noćnu dostavu

Nedavno predstavljena Scania s plug-in hibridnim pogonom koristi se za noćnu dostavu u McDonalds u Stockholmu, što s klasičnim pogonom...

K&B HR
Novosti
Novosti Daimler Trucks Budućnost bez platooninga i pantografa

Daimlerova kamionska divizija je s prodajom 517.300 kamiona, prometom od 38,3 milijarde eura te dobiti od 2,773 milijarde eura imala...

K&B HR
Novosti
Novosti Schmitz Cargobull Schmitz vratio kontejnerske šasije

Nakon što je prije 10-ak godina prestao s proizvodnjom kontejnerskih šasija, Schmitz Cargobull ih sada ponovno vraća u svoj asortiman.

K&B HR
Novosti
Novosti Redoviti tjedni odmor u kabini Odmor u kabini ili šatoru?

Provođenje redovitih tjednih odmora u kabini prijevoznicima otvara brojna pitanja i u nekim je europskim zemljama povezano i s visokim...

K&B HR
Testovi
Testovi Scania L280 B4x2NB Novi trend u urbanom transportu

Kompletnu obnovu svoje game Scania je završila L-serijom, odnosno "low-entry" varijantom kamiona za komunalne poslove i distribuciju, ali...