Učinkovitost u prvom planu
Učinkovitost u prvom planu
  09.02.2019  |  11:06
Vrijeme čitanja: 3 min
Scania je za 2019. godinu pripremila daljnja unaprjeđenja svojih DC 09 i DC 13 motora, bazirana na snižavanju unutarnjih otpora, učinkovitijoj izmjeni radnog medija i "pametnim" perifernim sklopovima. Rezultat je oko 2% niža potrošnja goriva.

Nove varijabilne pumpe rashladne tekućine prilagođavaju se trenutnim potrebama, odnosno opterećenju motora, pa troše manje snage i goriva kad je motor tek djelomično opterećen. A tako je veliku većinu vremena. Isti princip vrijedi i za varijabilne pumpe upravljača, koje pri manevriranju malim brzinama pružaju maksimalni učinak i servo pojačanje, dok porastom brzine kretanja smanjuju učinak i potrošnju energije, nudeći istovremeno direktnije i "čvršće" upravljanje.

Modificirani su usisni razvodnici, ispušni kolektori te kućišta turbopunjača, kako bi se maksimalno iskoristili tlačni impulsi zraka na usisu i produkata izgaranja na ispuhu, odnosno njihov rezonantni učinak koji doprinosi boljoj izmjeni radnog medija u cilindrima, kvalitetnijem procesu izgaranja i konačno, bržem odzivu motora.

Posebnu pažnju su Scanijini inženjeri posvetili snižavanju unutarnjih otpora u motorima. Motor DC 09 je dobio čelične klipove koji su u kombinaciji s novom prevlakom košuljica cilindara zaslužni za smanjeno međusobno trenje. Povećani stupanj kompresije i maksimalni tlakovi u cilindrima na svim DC 09 i DC 13 motorima doprinose većoj termičkoj učinkovitosti procesa izgaranja. Na DC 09 motorima stupanj kompresije je povećan s 19,0:1 na 20,1:1. Na DC 13 motorima je povećan s 19,4:1 na 23,0:1, osim na najsnažnijoj izvedbi od 500 KS gdje sad iznosi 21,0:1. Taj motor je dobio i novi turbopunjač s kotrljajućim ležajevima umjesto kliznih, pa brže reagira na porast tlaka ispušnih plinova.

Zanimljivo, ali u tehničkim podacima za DC 13 motor od 370 KS više se nigdje ne spominje Millerov ciklus rada, što upućuje da ga je Scania ovdje napustila. Ali ne i kod V8 motora od 520 KS. Općenito, Scania V8 motori koji ove godine slave svoj 50. rođendan, ovaj put nisu bili predmet nikakvih rekonstrukcija, jer je posljednja generacija iz 2017. još vrlo svježa i tehnološki napredna.

Ključna karakteristika novih DC 13 motora je još šire područje najvećeg okretnog momenta, koji je sad dostupan već od 900 o/min, umjesto dosadašnjih 1.000.  To znači da se optimalno radno područje još više pomiče u zonu niskih okretaja, što omogućava specificiranje još "bržih" diferencijala, za ekonomičnije krstarenje uobičajenim putnim brzinama između 80 i 90 km/h.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Isporuke
Isporuke MAN 8 TGS-ova za Hrvatske šume

Hrvatske šume su preuzele osam novih MAN TGS tegljača s BENALU poluprikolicama što će im omogućiti maksimalno iskorištavanje...

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen Amarok ABT Amarok s 306 KS

Volkswagen Amarok je najjači pick-up u Europi, ali ako vam to nije dovoljno ABT se pobrinuo i napravio 50 KS jaču izvedbu.

K&B HR
Isporuke
Isporuke Volvo Trucks Moćni FMX za MiTeh d.o.o.

Poduzeće MiTeh d.o.o. je svoj vozni park nedavno obogatilo novim Volvo FMX 8x6 vozilom posebno konstruiranim za izazovne zadatke u teškim...

K&B HR
Novosti
Novosti Nissan Navara Snažnija, pametnija i štedljivija Navara

Unaprijeđena Nissan Navara osim dotjerivanja vanjskog izgleda donosi snažnije i čistije motore s manjoj potrošnjom te ugradnju...

K&B HR
Isporuke
K&B HR
Novosti
Novosti Cestarine Veće cestarine za Euro 6 kamione u Austriji

Austrija će od od početka sljedeće godine za oko četiri posto povećati cestarine za Euro 6 kamione.

K&B HR
Novosti
Novosti Renault Trucks T High 1894 Edition Rođendansko izdanje

Renault Trucks je obilježio 125. rođendan s posebnim izdanjem T High 1894 Edition, a proizvest će se samo 125 ovakvih vozila.

K&B HR
Propisi
Propisi Tahografi Pametni tahografi od 15. lipnja

Od 15. lipnja 2019. godine, sva nova teretna motorna vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 tone, svi novi autobusi i sva...