International Truck of the Year 2019
International Truck of the Year 2019
  10.01.2019  |  12:04
Vrijeme čitanja: 5 min
Bili smo u Istanbulu da bi prvi sjeli za upravljač novog Fordovog kamiona. Maksimalno velika kabina, maksimalni komfor, maksimalna tehnologija, maksimalna snaga i maksimalna učinkovitost. Sve je u znaku maksimalnog, osim cijene koja će biti vrlo primamljiva

Turski je proizvođač nakon uspješnog Cargo modela, još prije pet godina počeo s razvojem prestižnog dugoprugaša s velikom i prostranom kabinom. Razgovarali su s kupcima i proučili konkurenciju. Tijekom razvoja uspoređivali su se s 5 vodećih proizvođača na europskom tržištu. Po našim prvim iskustvima uspjeli su ih doseći u potpunosti. F-MAX je kamion koji će kvalitetom, performansama i cijenom uzbuniti konkurenciju i tržište kamiona u cjelini. Prvi su dojmovi sjajni, pa mu želimo mnogo uspjeha. A uspjeh je već doživio jer mu je međunarodni novinarski žiri dodijelio prestižnu titulu International Truck of the Year 2019.

Najveća kabina

Kabina je široka 2,5 metara i ima gotovo ravni pod. Unutarnja visina od 2.160 mm dovoljna je i za one košarkaških dimenzija. Za ulazak su predviđene tri stepenice od kojih je zadnja posebnom gumenom brtvom na vratima zaštićena od utjecaja atmosferilija. Prostor je dovoljno velik da sigurno pospremite prljave cipele i u kabinu uđete u šlapicama ili bosi. Za pristup velikom vjetrobranu koji je postavljen pod kutom od 81 stupanj, predviđene su dvije preklopne stepenice na prednjoj masci i braniku vozila. Moderan svjetlosni prednji ima LED dnevna svjetla, a LED je i na gabaritnim i stražnjim svjetlima. Velika vanjska ogledala su u aerodinamičnom kućištu i zaslužna su za dobru preglednost s vozačke pozicije. Električno namještanje se podrazumijeva. Stražnji spojleri na kabini su preklopni, a prednji štitnih od sunca, krovni spojler i bočna oplata, dio su standardnog aero paketa. Bočni otvori su veliki i otvaraju se do 90 stupnjeva, a prostoru od 195 i 175 litara pristupa se i iz kabine. Vrata se otvaraju u tri stupnja, 34, 54 i 76 stupnjeva, što će uz široka gazišta stepenica uvučenih po vertikali sigurno olakšati pristup kabini. Prednji je branik 15% lakši nego kod konkurencije, a ima ugrađenu zaštitu od podlijetanja. Prednja svjetla imaju ugrađene deflektore koje nećete naći na bokovima kabine kao kod dobrog dijela konkurencije.

Moderna unutrašnjost

Unutrašnjost je dvobojna i ugodna, a odlagališnog prostora ne nedostaje. Iznad vjetrobrana su spremišta s poklopcima i dva manja bez poklopaca ukupnog obujma 225 litara. Iznad preklopnog gornjeg ležaja su tri spremišta izvedena po uzoru na ona u avionima i po tome su jedinstvena na kamionskom tržištu, a imaju ukupni obujam od 105 litara. Preklopni gornji ležaj je širok 650 mm, a donji 810 mm, pri čemu se dio donjeg ležaja može uzdignuti. Ispod donjeg ležaja je hladnjak obujma 38 litara. Gornji se ležaj preklapa za 90 stupnjeva i viši je od sjedala, pa ih neće trebati pomicati prije odlaska na spavanje. Na bokovima kabine su postavljena brojan praktična odlagališta, a ispod gornjeg ležaja je sklop za kontrolu krovnog prozora, osvjetljenja i ventilacije kabine. U sklopu središnje konzole su odlagališta obujma 10 litara i nosivosti 10 kg.

Nosivost odlagališta iznad vjetrobrana je 27,5 kg, dok odlagališta na stražnjoj stijeni kabine mogu ponijeti teret od 10 kg. Sjedišta su moderna s integriranim naslonom za glavu i lako podesiva u svim smjerovima. Oba imaju gumb za ispuštanje zraka i potpuno spuštanje radi lakšeg pristupa izvana. Kokpit je ergonomski oblikovan sa središnjim dijelom zakrenutim prema vozaču. U standardu je automatska klima i zaslon osjetljiv veličine 7,2“ na kojem se može pratiti i navigacija. Instrumentna ploča je moderna s jasno čitljivim instrumentima i središnjim zaslonom veličine 8“. Na zaslonu se mogu dobiti sve informacije o pogonskoj grupi, tlakovi u gumama i pomoć vozaču tijekom vožnje. Kamion vas ocjenjuje i preporuča promjene u stilu vožnje kako bi se čim manje trošilo goriva. Infotainment sustavom se rukuje preko zaslona na središnjoj konzoli a sustav uključuje spajanje mobilnog telefona, Bluetooth, audio i video sustav te 2,1A USB priključak.

Na sustav je moguće spojiti prednju i stražnju kameru na vozilu, a tu je i Weblink internetska veza te popularni Apple Carplay sustav. Internetska veza služi za povezivanje vozila međusobno i sa centralom u tvrtki. Putem ovakve veze se prati i telemetrija pogonske grupe, a u budućnosti će se moći napraviti nadogradnja softvera motora. Upravljač je progresivan i osjetno tvrđi na većim brzinama, a sasvim lagan kod manevra na manjem prostoru. Stup upravljača je podesiv po visini i nagibu, a oba sjedala u kabini su podesiva u svim smjerovima.

Brojni sigurnosni sustavi

I u ovom segmentu F-MAX nudi sve ono na što ste navikli i što je na popisu serijske opreme. Tu su LDSW sustav upozorenja da vozilo nekontrolirano izlazi iz voznog traka. AEBS sustav održava zadanu udaljenost od vozila ispred i u slučaju opasnosti može posve zaustaviti kamion. Da bi ostali unutar zakonskih granica dozvoljene brzine brine ograničavač brzine, a da bi bezbrižno krstarili autocestom zadužen je pametni tempomat ili popularni ACC koji brzinu prilagođava brzini vozila ispred vas. Za siguran prolazak zavojima brine elektronički program stabilnosti, popularni ESO i na kraju tu je pomoć pri kretanju na uzbrdici. Sve smo isprobali u Turskoj i uvjerili se da sustavi rade dobro i pouzdano. Kapa dolje!
(međunaslov)Dobro ukomponirani ZF Traxon

Motor je tih i ne samo u kabini već i izvan vozila. To je prvo što ćete sa zadovoljstvom primijetiti. Ravna momentna karakteristika s dobro razrađenom softverskom podrškom ZF-ove Traxon mjenjačke kutije omogućava krstarenje na uobičajenih 1.000 do 1.100 o/min. No ako zatreba motor će posve dobro vući i s 900 o/min. Strategija mjenjača je kao i kod europske konkurencije, a to znači da se stupnjevi preskaču po dva do šeste brzine, a nakon toga jedna po jedna. Motorna je kočnica prilično snažna i pri njenom se aktiviranju putem ručice u sklopu upravljača odmah smanjuje stupanj prijenosa. Na duljim nizbrdicama ipak joj treba pomagati radnom kočnicom. Uz ventilirane diskove na svim kotačima kočnice su sigurne i pouzdane, a za posve opuštenu vožnju treba doplatiti za ZF-ov intarder. Pametni tempomat obilato koristi eco-roll funkciju kada mjenjač ide u neutralni položaj i po potrebi se uključuje u djeliću sekunde. Uz automatska svjetla i automatske brisače stakla, ovaj se Ford poput kamiona premium segmenta u stvari vozi na tipke. Što mu se manje petljate u posao, to on troši manje goriva. A ako poželite možete se igrati s instrumentnom pločom na kojim će vas vozilo ocjenjivati tijekom vožnje i savjetovati kako bi smanjili potrošnju goriva. Da, sve što ima europska konkurencija ima i Ford F-MAX. To je prepoznao i međunarodni novinarski žiri, pa se toplo nadamo da će Ford postepeno postati novi snažni igrač i na europskom tržištu velikih kamiona. Ovaj članak je objavljen u broju 112 magazina Kamion&Bus.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen T6.1 Digitalizirani Multivan T6.1 s osvježenim izgledom i električnim pogonom

Volkswagen je predstavio obnovljeni T6 koji je dobio oznaku T6.1, a glavne novosti su potpuno digitalizirana unutrašnjost, sustavi...

K&B HR
Novosti
Novosti Povrat trošarina Stupio na snagu Pravilnik o povratu trošarina

Pravilnik o ostvarivanju prava na povrat dijela plaćene trošarine za dizelsko gorivo u komercijalnom prijevozu robe i putnika stupio je...

K&B HR
Novosti
Novosti DAF rekord Svaki peti tegljač u Europi je DAF

U 2018. godini DAF je na europskom tržištu imao udio od 16,6 posto u segmentu od preko 16 tona što je najviše ikad, a ako se gledaju...

K&B HR
Novosti
Novosti Scania plug-in hybrid Hibridni pogon za noćnu dostavu

Nedavno predstavljena Scania s plug-in hibridnim pogonom koristi se za noćnu dostavu u McDonalds u Stockholmu, što s klasičnim pogonom...

K&B HR
Novosti
Novosti Daimler Trucks Budućnost bez platooninga i pantografa

Daimlerova kamionska divizija je s prodajom 517.300 kamiona, prometom od 38,3 milijarde eura te dobiti od 2,773 milijarde eura imala...

K&B HR
Novosti
Novosti Schmitz Cargobull Schmitz vratio kontejnerske šasije

Nakon što je prije 10-ak godina prestao s proizvodnjom kontejnerskih šasija, Schmitz Cargobull ih sada ponovno vraća u svoj asortiman.

K&B HR
Novosti
Novosti Redoviti tjedni odmor u kabini Odmor u kabini ili šatoru?

Provođenje redovitih tjednih odmora u kabini prijevoznicima otvara brojna pitanja i u nekim je europskim zemljama povezano i s visokim...

K&B HR
Testovi
Testovi Scania L280 B4x2NB Novi trend u urbanom transportu

Kompletnu obnovu svoje game Scania je završila L-serijom, odnosno "low-entry" varijantom kamiona za komunalne poslove i distribuciju, ali...