International Truck of the Year 2019
International Truck of the Year 2019
  10.01.2019  |  12:04
Vrijeme čitanja: 5 min
Bili smo u Istanbulu da bi prvi sjeli za upravljač novog Fordovog kamiona. Maksimalno velika kabina, maksimalni komfor, maksimalna tehnologija, maksimalna snaga i maksimalna učinkovitost. Sve je u znaku maksimalnog, osim cijene koja će biti vrlo primamljiva

Turski je proizvođač nakon uspješnog Cargo modela, još prije pet godina počeo s razvojem prestižnog dugoprugaša s velikom i prostranom kabinom. Razgovarali su s kupcima i proučili konkurenciju. Tijekom razvoja uspoređivali su se s 5 vodećih proizvođača na europskom tržištu. Po našim prvim iskustvima uspjeli su ih doseći u potpunosti. F-MAX je kamion koji će kvalitetom, performansama i cijenom uzbuniti konkurenciju i tržište kamiona u cjelini. Prvi su dojmovi sjajni, pa mu želimo mnogo uspjeha. A uspjeh je već doživio jer mu je međunarodni novinarski žiri dodijelio prestižnu titulu International Truck of the Year 2019.

Najveća kabina

Kabina je široka 2,5 metara i ima gotovo ravni pod. Unutarnja visina od 2.160 mm dovoljna je i za one košarkaških dimenzija. Za ulazak su predviđene tri stepenice od kojih je zadnja posebnom gumenom brtvom na vratima zaštićena od utjecaja atmosferilija. Prostor je dovoljno velik da sigurno pospremite prljave cipele i u kabinu uđete u šlapicama ili bosi. Za pristup velikom vjetrobranu koji je postavljen pod kutom od 81 stupanj, predviđene su dvije preklopne stepenice na prednjoj masci i braniku vozila. Moderan svjetlosni prednji ima LED dnevna svjetla, a LED je i na gabaritnim i stražnjim svjetlima. Velika vanjska ogledala su u aerodinamičnom kućištu i zaslužna su za dobru preglednost s vozačke pozicije. Električno namještanje se podrazumijeva. Stražnji spojleri na kabini su preklopni, a prednji štitnih od sunca, krovni spojler i bočna oplata, dio su standardnog aero paketa. Bočni otvori su veliki i otvaraju se do 90 stupnjeva, a prostoru od 195 i 175 litara pristupa se i iz kabine. Vrata se otvaraju u tri stupnja, 34, 54 i 76 stupnjeva, što će uz široka gazišta stepenica uvučenih po vertikali sigurno olakšati pristup kabini. Prednji je branik 15% lakši nego kod konkurencije, a ima ugrađenu zaštitu od podlijetanja. Prednja svjetla imaju ugrađene deflektore koje nećete naći na bokovima kabine kao kod dobrog dijela konkurencije.

Moderna unutrašnjost

Unutrašnjost je dvobojna i ugodna, a odlagališnog prostora ne nedostaje. Iznad vjetrobrana su spremišta s poklopcima i dva manja bez poklopaca ukupnog obujma 225 litara. Iznad preklopnog gornjeg ležaja su tri spremišta izvedena po uzoru na ona u avionima i po tome su jedinstvena na kamionskom tržištu, a imaju ukupni obujam od 105 litara. Preklopni gornji ležaj je širok 650 mm, a donji 810 mm, pri čemu se dio donjeg ležaja može uzdignuti. Ispod donjeg ležaja je hladnjak obujma 38 litara. Gornji se ležaj preklapa za 90 stupnjeva i viši je od sjedala, pa ih neće trebati pomicati prije odlaska na spavanje. Na bokovima kabine su postavljena brojan praktična odlagališta, a ispod gornjeg ležaja je sklop za kontrolu krovnog prozora, osvjetljenja i ventilacije kabine. U sklopu središnje konzole su odlagališta obujma 10 litara i nosivosti 10 kg.

Nosivost odlagališta iznad vjetrobrana je 27,5 kg, dok odlagališta na stražnjoj stijeni kabine mogu ponijeti teret od 10 kg. Sjedišta su moderna s integriranim naslonom za glavu i lako podesiva u svim smjerovima. Oba imaju gumb za ispuštanje zraka i potpuno spuštanje radi lakšeg pristupa izvana. Kokpit je ergonomski oblikovan sa središnjim dijelom zakrenutim prema vozaču. U standardu je automatska klima i zaslon osjetljiv veličine 7,2“ na kojem se može pratiti i navigacija. Instrumentna ploča je moderna s jasno čitljivim instrumentima i središnjim zaslonom veličine 8“. Na zaslonu se mogu dobiti sve informacije o pogonskoj grupi, tlakovi u gumama i pomoć vozaču tijekom vožnje. Kamion vas ocjenjuje i preporuča promjene u stilu vožnje kako bi se čim manje trošilo goriva. Infotainment sustavom se rukuje preko zaslona na središnjoj konzoli a sustav uključuje spajanje mobilnog telefona, Bluetooth, audio i video sustav te 2,1A USB priključak.

Na sustav je moguće spojiti prednju i stražnju kameru na vozilu, a tu je i Weblink internetska veza te popularni Apple Carplay sustav. Internetska veza služi za povezivanje vozila međusobno i sa centralom u tvrtki. Putem ovakve veze se prati i telemetrija pogonske grupe, a u budućnosti će se moći napraviti nadogradnja softvera motora. Upravljač je progresivan i osjetno tvrđi na većim brzinama, a sasvim lagan kod manevra na manjem prostoru. Stup upravljača je podesiv po visini i nagibu, a oba sjedala u kabini su podesiva u svim smjerovima.

Brojni sigurnosni sustavi

I u ovom segmentu F-MAX nudi sve ono na što ste navikli i što je na popisu serijske opreme. Tu su LDSW sustav upozorenja da vozilo nekontrolirano izlazi iz voznog traka. AEBS sustav održava zadanu udaljenost od vozila ispred i u slučaju opasnosti može posve zaustaviti kamion. Da bi ostali unutar zakonskih granica dozvoljene brzine brine ograničavač brzine, a da bi bezbrižno krstarili autocestom zadužen je pametni tempomat ili popularni ACC koji brzinu prilagođava brzini vozila ispred vas. Za siguran prolazak zavojima brine elektronički program stabilnosti, popularni ESO i na kraju tu je pomoć pri kretanju na uzbrdici. Sve smo isprobali u Turskoj i uvjerili se da sustavi rade dobro i pouzdano. Kapa dolje!
(međunaslov)Dobro ukomponirani ZF Traxon

Motor je tih i ne samo u kabini već i izvan vozila. To je prvo što ćete sa zadovoljstvom primijetiti. Ravna momentna karakteristika s dobro razrađenom softverskom podrškom ZF-ove Traxon mjenjačke kutije omogućava krstarenje na uobičajenih 1.000 do 1.100 o/min. No ako zatreba motor će posve dobro vući i s 900 o/min. Strategija mjenjača je kao i kod europske konkurencije, a to znači da se stupnjevi preskaču po dva do šeste brzine, a nakon toga jedna po jedna. Motorna je kočnica prilično snažna i pri njenom se aktiviranju putem ručice u sklopu upravljača odmah smanjuje stupanj prijenosa. Na duljim nizbrdicama ipak joj treba pomagati radnom kočnicom. Uz ventilirane diskove na svim kotačima kočnice su sigurne i pouzdane, a za posve opuštenu vožnju treba doplatiti za ZF-ov intarder. Pametni tempomat obilato koristi eco-roll funkciju kada mjenjač ide u neutralni položaj i po potrebi se uključuje u djeliću sekunde. Uz automatska svjetla i automatske brisače stakla, ovaj se Ford poput kamiona premium segmenta u stvari vozi na tipke. Što mu se manje petljate u posao, to on troši manje goriva. A ako poželite možete se igrati s instrumentnom pločom na kojim će vas vozilo ocjenjivati tijekom vožnje i savjetovati kako bi smanjili potrošnju goriva. Da, sve što ima europska konkurencija ima i Ford F-MAX. To je prepoznao i međunarodni novinarski žiri, pa se toplo nadamo da će Ford postepeno postati novi snažni igrač i na europskom tržištu velikih kamiona. Ovaj članak je objavljen u broju 112 magazina Kamion&Bus.

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Priključna vozila Krone preuzeo Knapen

Krone koji je jedan od vodećih proizvođača priključnih vozila u Europi, preuzeo je Knapen Trailers, nizozemskog proizvođača...

K&B HR
Isporuke
Isporuke MAN 14 MAN TGX tegljača za La Log

U MAN centru u Hrvatskom Leskovcu 14. lipnja je svečano isporučeno 14 novih MAN tegljača tvrtki La Log.

K&B HR
Isporuke
Isporuke Scania 10 Scania R 450 za AP Kljajić

Tvrtka AP Kljajić povećala je vozni park sa ukupno 10 novih Scania R 450 u svojoj zaštitnoj crvenoj boji.

K&B HR
Novosti
Novosti FlixBus FlixBus proslavio tri godine rada u Hrvatskoj

U tri godine FlixBus je dosegao brojku od 750.000 putnika u jednoj godini i potvrdio kako je visoko razvijena tehnološka potpora...

K&B HR
Isporuke
Isporuke Iveco Još pet Stralisa NP460 za Pelet grupu

Desetak mjeseci nakon puštanja u eksploataciju prvih pet tegljača na pogon ukapljenim prirodnim plinom (LNG), Pelet grupa iz Zagreba...

K&B HR
Novosti
Novosti Hyundai Hyundai električni double-decker

Južnokorejska tvrtka je predstavila svoj prvi katni autobus s električnim pogonom s kojim želi smanjiti zagađenje i prometne gužve.

K&B HR
Novosti
Novosti Promet u Njemačkoj Kamioni u Njemačkoj u 2018. prevezli 37,7 milijardi km

Domaći kamioni su u Njemačkoj u 2018. prevezli 58% svih kilometara pod naplatom, ali se udio udio stranaca sve više povećava pri čemu...

K&B HR
Novosti
Novosti Tržište kamiona u 2019. Scania na čelu nakon prva četiri mjeseca

U prva četiri mjeseca ove godine registrirano je 450 novih kamiona što bi, ako se ovako nastavi, na kraju godine značilo rast od 10-ak...