Prvi serijski kamion s mogućnošću djelomično autonomne vožnje
Prvi serijski kamion s mogućnošću djelomično autonomne vožnje
  08.01.2019  |  13:57
Vrijeme čitanja: 1 min
Daimler je predstavio obnovljenu Freightliner Cascadiu koja uz unaprjeđenja koja omogućuju dodatne uštede u potrošnji opcijski nudi i razinu 2 autonomne vožnje.

Nova Freightliner Cascadia predstavljena je prije dvije godine od kada je prodano 145.000 komada, a Daimler je prikazao nekoliko unaprjeđenja koja će omogućiti dodatno smanjenje potrošnje goriva. Prije svega se radi o aerodinamičkim dodacima poput deflektora na A nosačima, bolje oblikovanog branika, različitih bočnih oplata i slično. Cascadia će imati i mogućnost prilagođavanja visine ovisno o brzini odnosno spuštanja prednjeg dijela vozila na autocesti kad su veće brzine. Vozači će moći isključiti ovu opciju u slučajnu neravne površine ceste ili loših vremenskih uvjeta.

Unaprijeđen je i IPM6 (intelligent powertrain management) odnosno prediktivni tempomat kako ga mi zovemo, koji sada u bazi ima 35% više cesta sjevernoameričkog kontinenta. Opcijski se nude i digitalni instrumenti koji su isti kao i kod Actrosa, odnosno s 12,3 ili 10 inčnim ekranom. Novost je i adaptivni tempomat koji radi do (i od) potpunog zaustavljanja te puno kočenje u slučaju detekcije pješaka na pravcu kretanja.

Sredinom godine započet će proizvodnja modela koji će imati razinu 2 autonomne vožnje, čime će Cascadia postati prvi serijski kamion s mogućnošću djelomično autonomne vožnje. To znači da samostalno može ubrzavati u usporavati te održavati smjer kretanja unutar vozne trake. Iako će kamion moći samostalno održavati poziciju unutar vozne trake te u odnosu na druga vozila, vozač svejedno mora imati ruke na upravljaču. Također, u Daimleru ističu kako više ne misle razvijati platooning jer ga ne smatraju važnim u ovoj fazi razvoja vozila. Više detalja objavi ćemo u tiskanom izdanju našeg magazina početkom veljače.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Scania 14.000 km kroz Južnu Ameriku

U sklopu lansiranja nove generacije u Južnoj Americi, Scania je s dva S 500 kamiona prevalila 14.000 km od juga Brazila do Perua.

K&B HR
Novosti
Novosti Ford Ford je najprodavanija marka gospodarskih vozila u Europi

S isporučenih 380.900 lakih gospodarskih vozila u Europi, Ford je ostvario najbolji rezultat u prodaji u posljednjih 25 godina te je...

K&B HR
Isporuke
Isporuke DAF 540 XF-ova za Hegelmann

Njemačka prijevoznička tvrtka Hegelmann Transporte Group će tijekom ove i sljedeće godine preuzeti 540 DAF XF tegljača.

K&B HR
Novosti
Novosti Dakar 2019 Na Dakaru ništa novo

Jedan od najtežih Dakara posljednjih godina još jednom je završio pobjedom Kamaza, trećom u nizu te ukupno 16., a ovo je bila i...

K&B HR
Novosti
Novosti Hella MAN TGX kao Hella show truck

Hella je predstavila novi show truck za ovogodišnju sezonu, a radi se MAN TGX-u u karakterističnoj žutoj Hella boji, koji je opremljen...

K&B HR
Isporuke
Isporuke Iveco 30 Stralisa NP za Jost Group

Jost Group je preuzeo 30 Stralisa NP što je još prvi korak u konverziji 35% flote na LNG do 2020.

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen i Ford Partnerstvo Volkswagena i Forda

Dva proizvođača su najavili suradnju na globalnoj razini na području lakih gospodarskih vozila pri čemu neće biti uzajamnog...

K&B HR
Novosti
Novosti Dakar 2019 Karginov diskvalificiran, Iveco osvojio etape

Peta i šesta dionica donijele su dosta uzbuđenja, ali i problema pri čemu je najgore prošao Andrej Karginov koji je diskvalificiran...