Digitalni Actros
Digitalni Actros
  07.01.2019  |  16:39
Vrijeme čitanja: 6 min
Novi Actros isprobali smo na zatvorenom poligonu u okolici Berlina. Zanimljiv koncept s puno IT unapređenja. S brojnim ekranima po kabini ovaj digitalni Actros u povijest šalje analognu tehnologiju.

Pred vama je novi Actros. Neki će reći, pa što je tu novo, a drugi će pohvaliti nova prednja svjetla i izostanak vanjskih ogledala. Novi Actros ima kabinu staru sedam godina, kojoj ruku na srce ne treba puno promjena. Da odmah bude jasno, posve novi Actros se očekuje 2025. godine. Novi svjetlosni sklop u LED izvedbi i kamere na bokovima kabine, novi su zaštitni znak Actrosa. Kad smo već kod LED osvjetljenja, jasno je da su sva svjetla LED, pa i ona u kabini. Premda izvana i nema velikih promjena, iznutra je situacija posve drugačija. Već tradicionalno Mercedes-Benz u svoju perjanicu Actros ugrađuje najnoviju tehnologiju. Ovoga puta su naglasak stavili na IT tehnologiju kojom sigurnost podižu na još višu razinu. Brojni zasloni u kabini od kojih je onaj na središnjoj konzoli osjetljiv na dodir, kamion pret­varaju u vozilo kojim se upravlja kao mobitelom. Mlađi vozači će biti oduševljeni, a one starije čeka tek lagano privikavanje. Uz napredne sigurnosne sustave letvica je zasigurno visoko podignuta, pa će biti zanimljivo vidjeti reakciju konkurencije.

Kamere izvana, zasloni iznutra

Kamere MirrorCam sustava su postavljene na aerodinamički oblikovanim nosačima koji su prilično gibljivi, točnije 50 stupnjeva prema naprijed i 65 stupnjeva prema nazad i nećete ih otkinuti pri dodiru s granama uz cestu. Kamere pokrivaju puno veći kut od klasičnih ogledala, a slika se prikazuje na ekranima postavljenim u kabini na A nosačima vjetrobrana. Naravno da su zasloni dvodijelni i da je u gornjem dijelu normalan pogled, a u donjem manjem dijelu širokokutni pogled prema nazad. Zasloni su veliki 15“ i imaju rezoluciju od 720x1920 piksela. Njihovo se osvjetljenje prilagođava vanjskom svjetlu, a nakon kratkog privikavanja brzo shvatite da je slika bolja i oštrija u lošijim uvjetima vožnje, jer primjerice ne morate gledati kroz orošeno staklo na vratima. Leće su u grijanom i od prljavštine dobro zaštićenom kućištu pa smo dobili uvjeravanja da je pogled oštar i jasan i u vremenski nepovoljnim uvjetima. Pogled se pritiskom na tipku može mijenjati s omjera 70:30 na omjer 60:40 pri čemu se poveća slika širokokutnog pogleda. Na ekranima su vidljive i tri crte kojima se pokazuje udaljenost prikolice od ostalih vozila ili prepreka (30, 60 i 150 m). U vožnji unazad, kad se prva crta poklopi s preprekom, kraj poluprikolice je točno na poziciji prepreke. Ove linije vozač kalibrira za svaku poluprikolicu i sjajna je pomoć kod prilaska ukrcajnoj rampi. Pri aktiviranju pokazivača smjera te se linije produžuju i vozač lakše procjenjuje kada pravo vrijeme za povratak iz preticajnog u vozni trak.MirrorCam sustav je u seriji kod L kabina Actrosa i Arocsa, što će posebno kod građevinara sigurno izazvati veliku pozornost. To znači da će vozila sa Stream Space, Big Space i Giga Space kabinama u standardu dolaziti s kamerama umjesto vanjskih ogledala. Kamere su upotrebljive i tijekom noći kad vozač s kreveta i u mraku može dobro kontrolirati svako kretanje oko vozila. Na kraju dodajmo i da MirrorCam sustav spram klasičnih retrovizora smanjuje potrošnju za oko 1,3 posto.

Digitalna instrumentna ploča

Instrumentna se ploča serijski nudi u digitalnom obliku, a to znači kao slika na zaslonu. Taj može biti veličine 10“ ili 12“ i niti u jednoj izvedbi ovi zasloni nisu osjetljivi na dodir. Da bi mijenjali sliku, treba se koristiti tipkama na upravljaču. Kod manje izvedbe se koristi klasični raspored prikaza instrumenata s dva velika instrumenta, brzinomjerom i pokazivačem broja okretaja. Kod većeg zaslona se može koristiti jedan od tri moguća prikaza, a posebno hvalimo onaj s velikim centralno postavljenim multifunkcionalnim instrumentom. Osnovne informacije koje vozač dobiva su jasne i pregledne, a sve one dodatne, inače vidljive na klasičnim instrumentnim pločama, također se mogu lako i brzo dohvatiti tipkama na lijevoj strani upravljača.Osim tog zaslona još je jedan zaslon postavljen na središnjoj konzoli. Taj je također veličine 12“, ali je osjetljiv na dodir. No, po njegovim se menijima može lako kretati i tipkama na desnoj strani upravljača. Zanimljivo je da je ovaj zaslon zamijenio brojne klasične tipke na središnjoj konzoli. No, da prelazak na digitalni svijet ne bi bio kao rez nožem, ispod njega su ostavljene neke klasične osnovne tipke za brzi pristup osnovnim menijima i funkcijama, poput brzog namještanja temperature zraka u kabini, upravljanja ventilacijom ili upravljanja audio sustavom. Središnji je sustav naravno moguće Bluetoothom spojiti na vaš iOS ili Android platformu pametnog telefona, pa čak i koristiti mobilnu aplikaciju za navigaciju. Sustav dakako ima i svoju pravu kamionsku aplikaciju za navigaciju. Komunikacija je jednostavna, a u podršci je čak 80 svjetskih jezika.

Na vrhu središnje konzole je posebno mjesto za prihvat mobitela s ugrađenim držačem da mobitel ne skakuće u vožnji, a jednako tako ispod njega je sustav bes­kontaktnog punjenja pametnih telefona. Hvalimo i ključ za pokretanje vozila, koji je puno manjih dimenzija od kartice koja se stavljala u utor, a također dolazi iz Mercedes-Benzove E klase osobnih vozila. Ključ komunicira s vozilom i može ga otključati s udaljenosti od 50 metara. Ne treba ga vaditi iz džepa da bi tipkom na konzoli pokrenuli i ugasili motor. Ako vam se baterija i isprazni, metalnim dijelom ključa otključate vrata, a ključ prislonite na dugme za pokretanje motora i vozilo ćete uspjeti odvesti kući.Novost je i ručica električne parkirne kočnice. Čim ste ugasili motor parkirna se kočnica automatski aktivira, a jednako se tako deaktivira kada krenete s mjesta. Ako je poželite samo aktivirati možete to učiniti pritiskom na tipku ili pomicanjem same ručice. U ovom je sklopu još jedan prekidač kojim se uključuje TSA (Trailer Stabilty Control Assist) sustav koji do brzine od 60 km/h pri skliskoj podlozi sprječava prelamanje kompozicije tegljača i poluprikolice. Pri tome koči prikolicom posebno, pa je nastoji održati u pravilnoj putanji iza tegljača.

LED osvjetljenje unutrašnjosti dodatno je poboljšano novim i ugodnim bojama. Plava boja je noćna boja, a boja jantara je boja ambijenta. Premda smo ih osjetili za danjeg svjetla, jedva čekamo da ugođaj osjetimo i po mraku.

Brojni sigurnosni sustavi

Kako smo kod Mercedes-Benzovih kamiona već navikli, sigurnosni sustavi su brojni, inteligentni i učinkoviti. Već smo spomenuli elektroničku parkirnu kočnicu, kojoj treba dodati i Hold funkciju. Kada je funkcija aktivirana, duljim pritiskom na pedalu kočnice na instrumentnoj se ploči pokazuje zeleni Hold znak, što znači da će vozilo biti zakočeno sve dok ne taknete pedalu gasa. Uz Hold funkciju tu je i Hill Holder funkcija koja djeluje na već poznat način. Iznova hvalimo već poznati PPC sustav koji je dograđen funkcijom prepoznavanja znakova uz cestu. Uz osvježene topografske karte i dotjeran softver pogonske grupe ušteda goriva na autocestama je dodatnih 3 posto. No, kada krenete lokalnim cestama na kojima vas sada čekaju nove topografske karte, ušteda je još veća i kreće se oko 5 posto spram tempomata bez topografije. Ovome doprinosi i dorađeni softver PowerShift mjenjačke kutije te novi još brži prijenosni omjer pogonske osovine i=2,412.

Da bi Actros i dalje bio tehnološki predvodnik u klasi pobrinuo se Active Drive Assist. Riječ je o sustavu koji je nadogradnja na Lane Keeping Assis i Proximity Control s kreni-stani funkcijom te pazi da vozilo ostane u voznom traku čak i tijekom vožnje po zavojima. Sustav radi ako je širina voznog traka između 3,2 i 4,5 metara i ako su oznake na kolniku jasno vidljive. Da odmah bude jasno, ovo nije sustav autonomne vožnje, već sigurnosni sustav koji će samostalno korigirati putanju vozila u trajanju do 15 sekundi, a nakon toga upozoriti vozača da se prihvati upravljača. Sustav će djelovati samo ako vozač dira upravljač, za što u njemu postoje i senzori dodira, a u trajanju do 60 sekundi će upozoriti vozača da čvrsto primi upravljač i potom će se isključiti.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Scania 14.000 km kroz Južnu Ameriku

U sklopu lansiranja nove generacije u Južnoj Americi, Scania je s dva S 500 kamiona prevalila 14.000 km od juga Brazila do Perua.

K&B HR
Novosti
Novosti Ford Ford je najprodavanija marka gospodarskih vozila u Europi

S isporučenih 380.900 lakih gospodarskih vozila u Europi, Ford je ostvario najbolji rezultat u prodaji u posljednjih 25 godina te je...

K&B HR
Isporuke
Isporuke DAF 540 XF-ova za Hegelmann

Njemačka prijevoznička tvrtka Hegelmann Transporte Group će tijekom ove i sljedeće godine preuzeti 540 DAF XF tegljača.

K&B HR
Novosti
Novosti Dakar 2019 Na Dakaru ništa novo

Jedan od najtežih Dakara posljednjih godina još jednom je završio pobjedom Kamaza, trećom u nizu te ukupno 16., a ovo je bila i...

K&B HR
Novosti
Novosti Hella MAN TGX kao Hella show truck

Hella je predstavila novi show truck za ovogodišnju sezonu, a radi se MAN TGX-u u karakterističnoj žutoj Hella boji, koji je opremljen...

K&B HR
Isporuke
Isporuke Iveco 30 Stralisa NP za Jost Group

Jost Group je preuzeo 30 Stralisa NP što je još prvi korak u konverziji 35% flote na LNG do 2020.

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen i Ford Partnerstvo Volkswagena i Forda

Dva proizvođača su najavili suradnju na globalnoj razini na području lakih gospodarskih vozila pri čemu neće biti uzajamnog...

K&B HR
Novosti
Novosti Dakar 2019 Karginov diskvalificiran, Iveco osvojio etape

Peta i šesta dionica donijele su dosta uzbuđenja, ali i problema pri čemu je najgore prošao Andrej Karginov koji je diskvalificiran...