35% manje CO2 do 2030.
35% manje CO2 do 2030.
  15.11.2018  |  14:47
Vrijeme čitanja: 1 min
Europski parlament izglasao je smanjenje emisije CO2 od 35% za gospodarska vozila do 2030., dok je "prolazno vrijeme" smanjenje od 20% do 2025.

Europski parlament je sa 373 glasa za i 285 protiv, izglasao ograničenje emisije CO2 za gospodarska vozila ukupne mase preko 7,5 tona. Granica je čak i povećana u odnosu na 30% posto koliko je predlagala Europska komisija.

Proizvođači kamiona također moraju osigurati da udio vozila s nultom ili niskom emisijom do 2025. bude 5%, što se 2030. povećava na 20%. Odmah je reagirala i ACEA, udruga proizvođača vozila koja okuplja sedam najvećih europskih proizvođača, te proglasila nove mjere "pretjerano agresivnim". "Postavljeni ciljevi idu iznad prijedloga Europske komisije koji je već bio vrlo izazovan", istaknuo je Erik Jonnaert, glavni tajnik ACEA.

Postavljeni cilj od 20% do 2025. godine zahtijevaju ugradnju novih tehnologija u vozila koja su već razvijena, a kratki postavljeni rok se ne uklapa u dugoročni razvojni ciklus kamiona. ACEA podržava sustav poticaja uz pomoć kojih bi se povećao udio vozila s nultom ili niskom emisijom, ali ne i kazne koje su propisane za proizvođače koji ne uspije ispuniti postavljene ciljeve."Članovi Europskog parlamenta svjesno ignoriraju činjenicu da su mogućnosti elektrifikacije kod kamiona znatno manje nego kod automobila i to zbog iznimno visokih početnih troškova, limitiranog dosega vozila, nedostatne infrastrukture, pogotovo na autocestama, te nesklonosti kupaca prema ovoj tehnologiji", tvrdi Jonnaert. "Zalažemo se za uravnoteženu regulativu koja će poticati, pomagati i ubrzati tehnološki pomak prema vozilima niske i nulte emisije, bez ugrožavanja konkurentnosti industrije."

Slažem se g. Jonnaertom kako bi ovako strogi standardi mogli bi ugroziti europsku proizvodnju kamiona koja je bez konkurencije vodeća u svijetu, kako po sigurnosnim tako i po ekološkim standardima. Ne sumnjam u dobre namjere europarlamentaraca, ali držim kako velika većina ni izbliza nije dovoljno kvalificirana da odlučuje o ovakvim temama. Na kraju bi deblji kraj mogli izvući kupci vozila koji će morati platiti enormne troškove razvoja te u konačnici i korisnici zbog neminovno skupljeg prijevoza.

Naravno da treba težiti sve čistijem i sigurnije transportu, ali ovakve nebulozne mjere samo će naštetiti europskom gospodarstvu. Na žalost još jednom se pokazalo kako javnost tretira transportnu industriju kao "trinaesto prase", ne shvaćajući kako funkcioniranje svakodnevnog života te iste javnosti jako ovisi o transportu.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Ford Trucks F-Max stigao u Hrvatsku

Najveća novost na području kamiona u prošloj godini, Ford Trucks F-Max koji je osvojio i titulu "International Trucks of the Year 2019",...

K&B HR
Novosti
Novosti BYD 30 električnih autobusa za aerodrom u Bruxellesu

Kineska tvrtka BYD, koja je najveći svjetski proizvođač električnih autobusa, isporučit će aerodromu u Bruxellesu 30 električnih...

K&B HR
Novosti
Novosti Scania C-me vest Pametni prsluk za veću sigurnost

Scania je u suradnji sa švedskim start-upima Light Flex i Imagimob razvila prsluk koji, osim što lijepo izgleda, podiže sigurnost...

K&B HR
Testovi
Testovi Freightliner Cascadia Inteligentni gutač kilometara

Okolicom Las Vegasa provozali smo novu Cascadiu. Petnaest litarski motor i automatizirani Daimlerov mjenjač, uz puno sigurnosnih sustava...

K&B HR
Novosti
Novosti Volvo Buses Prvi električni autobus u Irskoj bit će Volvo

Volvo će isporučiti potpuno električni autobus 7900E hotelu Crowne Plaza Dublin Airport, a prvi potpuno električni autobus u Irskoj...

K&B HR
Isporuke
Isporuke Volvo Trucks 20 Volvo FH LNG za REAX

Logistička tvrtka REAX je preuzela prvih sedam od ukupno 20 Volvo LNG modela, a ovo je prva veća flota LNG kamiona u Njemačkoj.

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen gospodarska vozila 10 milijuna vozila iz Hannovera

Točno 63 godine nakon početka proizvodnje u tvornici Hannover-Stöcken s proizvodnih traka je sišlo 10 milijunto vozilo. Radi se o...

K&B HR
Novosti
Novosti MAN TGS 50.500 10x8 WS 100. MAN peteroosovinac za Nizozemsku

Nizozemska tvrtka Westdijk Transport iz grada Alphen aan de Rijn preuzela je prvi od dva MAN peteroosovinca, a ovo je ujedno i 100. ovakav...