35% manje CO2 do 2030.
35% manje CO2 do 2030.
  15.11.2018  |  14:47
Vrijeme čitanja: 1 min
Europski parlament izglasao je smanjenje emisije CO2 od 35% za gospodarska vozila do 2030., dok je "prolazno vrijeme" smanjenje od 20% do 2025.

Europski parlament je sa 373 glasa za i 285 protiv, izglasao ograničenje emisije CO2 za gospodarska vozila ukupne mase preko 7,5 tona. Granica je čak i povećana u odnosu na 30% posto koliko je predlagala Europska komisija.

Proizvođači kamiona također moraju osigurati da udio vozila s nultom ili niskom emisijom do 2025. bude 5%, što se 2030. povećava na 20%. Odmah je reagirala i ACEA, udruga proizvođača vozila koja okuplja sedam najvećih europskih proizvođača, te proglasila nove mjere "pretjerano agresivnim". "Postavljeni ciljevi idu iznad prijedloga Europske komisije koji je već bio vrlo izazovan", istaknuo je Erik Jonnaert, glavni tajnik ACEA.

Postavljeni cilj od 20% do 2025. godine zahtijevaju ugradnju novih tehnologija u vozila koja su već razvijena, a kratki postavljeni rok se ne uklapa u dugoročni razvojni ciklus kamiona. ACEA podržava sustav poticaja uz pomoć kojih bi se povećao udio vozila s nultom ili niskom emisijom, ali ne i kazne koje su propisane za proizvođače koji ne uspije ispuniti postavljene ciljeve."Članovi Europskog parlamenta svjesno ignoriraju činjenicu da su mogućnosti elektrifikacije kod kamiona znatno manje nego kod automobila i to zbog iznimno visokih početnih troškova, limitiranog dosega vozila, nedostatne infrastrukture, pogotovo na autocestama, te nesklonosti kupaca prema ovoj tehnologiji", tvrdi Jonnaert. "Zalažemo se za uravnoteženu regulativu koja će poticati, pomagati i ubrzati tehnološki pomak prema vozilima niske i nulte emisije, bez ugrožavanja konkurentnosti industrije."

Slažem se g. Jonnaertom kako bi ovako strogi standardi mogli bi ugroziti europsku proizvodnju kamiona koja je bez konkurencije vodeća u svijetu, kako po sigurnosnim tako i po ekološkim standardima. Ne sumnjam u dobre namjere europarlamentaraca, ali držim kako velika većina ni izbliza nije dovoljno kvalificirana da odlučuje o ovakvim temama. Na kraju bi deblji kraj mogli izvući kupci vozila koji će morati platiti enormne troškove razvoja te u konačnici i korisnici zbog neminovno skupljeg prijevoza.

Naravno da treba težiti sve čistijem i sigurnije transportu, ali ovakve nebulozne mjere samo će naštetiti europskom gospodarstvu. Na žalost još jednom se pokazalo kako javnost tretira transportnu industriju kao "trinaesto prase", ne shvaćajući kako funkcioniranje svakodnevnog života te iste javnosti jako ovisi o transportu.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Isporuke
Isporuke MAN 8 TGS-ova za Hrvatske šume

Hrvatske šume su preuzele osam novih MAN TGS tegljača s BENALU poluprikolicama što će im omogućiti maksimalno iskorištavanje...

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen Amarok ABT Amarok s 306 KS

Volkswagen Amarok je najjači pick-up u Europi, ali ako vam to nije dovoljno ABT se pobrinuo i napravio 50 KS jaču izvedbu.

K&B HR
Isporuke
Isporuke Volvo Trucks Moćni FMX za MiTeh d.o.o.

Poduzeće MiTeh d.o.o. je svoj vozni park nedavno obogatilo novim Volvo FMX 8x6 vozilom posebno konstruiranim za izazovne zadatke u teškim...

K&B HR
Novosti
Novosti Nissan Navara Snažnija, pametnija i štedljivija Navara

Unaprijeđena Nissan Navara osim dotjerivanja vanjskog izgleda donosi snažnije i čistije motore s manjoj potrošnjom te ugradnju...

K&B HR
Isporuke
K&B HR
Novosti
Novosti Cestarine Veće cestarine za Euro 6 kamione u Austriji

Austrija će od od početka sljedeće godine za oko četiri posto povećati cestarine za Euro 6 kamione.

K&B HR
Novosti
Novosti Renault Trucks T High 1894 Edition Rođendansko izdanje

Renault Trucks je obilježio 125. rođendan s posebnim izdanjem T High 1894 Edition, a proizvest će se samo 125 ovakvih vozila.

K&B HR
Propisi
Propisi Tahografi Pametni tahografi od 15. lipnja

Od 15. lipnja 2019. godine, sva nova teretna motorna vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 tone, svi novi autobusi i sva...