Optimizacija koja štedi gorivo
Optimizacija koja štedi gorivo
  30.08.2018  |  11:05
Vrijeme čitanja: 3 min
Manja potrošnja goriva – ovo su magične riječi oko kojih se danas sve vrti u svijetu transporta. Proizvođači se trude postići čim manje brojke, a logika je jednostavna, onaj koji bude bolji prodat će više vozila

Volvo je predstavio izvedbu Reloaded koja u osnovi nema tehničkih promjena ili novosti već se radi o specifikaciji vozila koja je optimirana za postizanje čim manje potrošnje goriva i  namijenjena prije svega većim flotama koje se često suočavaju s problemom nedovoljno kvalitetnih vozača.

Manji utjecaj vozača

Primarna smjernica prilikom osmišljavanja ovog paketa bila je smanjenje utjecaja vozača u područjima gdje bi to moglo voditi većoj potrošnji goriva, odnosno smanjenjem njegove uloge dovesti do značajnih ušteda u potrošnji. Prvo područje gdje je ograničen utjecaj vozača je I-Shift automatizirani mjenjač gdje vozač u višim stupnjevima prijenosa, između 7. i 12. stupnja prijenosa, više ne može ručno mijenjati brzine već je to prepušteno elektronici.

Jednako tako je onemogućena i upotreba funkcija "kick-down" i "power". Također, Reloaded modeli nemaju ručicu mjenjača na konzoli pored sjedala već je ona zamijenjena tipkama na armaturnoj ploči što je omogućilo i lakše kretanje vozača po kabini. Ekološka razina koja se odnosi na dopušteno odstupanje brzine od one koja je postavljena na tempomatu je ograničena na samo jednu postavku, odnosno tri zvjezdice.

To znači da brzina kamiona može varirati do 10 km/h u minus i do 5 km/h u plus. Na kraju nizbrdice odstupanje u plus može se povećati za dodatnih 3 km/h, ali najviše na 40 sekundi. Sustav također omogućuje povećanje brzine prije, odnosno na početku uspona. Brzinu je moguće povećati za 4 km/h, ali ne uvijek, već samo u situacijama kada prediktivni tempomat I-See izračuna da to ima smisla - na primjer, ako se povećanjem brzine izbjegava dodatno "šaltanje" u nižu brzinu na usponu.

I-SEE s kartom

Ako smo se već dugo čudili da Volvo prediktivni tempomat I-See ne koristi topografske karte već razmjenjuje podatke s vozilima koji su već prošli određenu dionicu, krajem prošle godine je i to promijenjeno. Sada i Volvo, kao i svi ostali proizvođači, koristi topografske karte s visokom točnošću pozicioniranja do jednog metra kojima je detaljno pokrivena cijela europska cestovna mreža.

Visoka točnost karata i pozicioniranja omogućuje da I-See sustav može točno izračunati kad će vozilo dosegnuti vrh uspona te tome prilagoditi brzinu odnosno stupanj prijenosa. Treba istaknuti kako karte nisu spremljene u vozilu već se topografski podaci prenose preko mobilne mreže i to za sljedećih 40 km u odnosu na trenutnu poziciju vozila.

Paket Reloaded donosi još dva ograničenja: prvo je ograničenje brzine koja je postavljena na maksimalno 85 km/h, a drugo se odnosi na izbor guma. Prilikom specifikacije vozila, moguće je odabrati samo one gume koje imaju oznaku učinkovitosti, odnosno utjecaj na potrošnju goriva, A ili B. Kako ne bi sve ostalo samo na ograničenjima, treba spomenuti i poboljšanu toplinsku te zvučnu izolaciju kabine. Osim na udobnost, ovo također ima pozitivan utjecaj i na potrošnju goriva, budući  da je potrebno manje hlađenja odnosno grijanja kabine.

Regionalna rješenja

Paket Reloaded je regionalno rješenje – specifikaciju i optimizaciju su izveli u češkom Volvo Trucks predstavništvu, a zajedno s time je bila izrađena i prilagođena evaluacija načina vožnje koju radi sustav Dynafleet. Ovaj sustav ima i novu grafiku prikaza ocjene vozača koja više nije u obliku crtica, već u krugu. Iako je Reloaded paket regionalno rješenje koje je trenutno na raspolaganju tržištima središnje i istočne Europe, također će se detaljno testirati i u Švedskoj pa se očekuje da će uskoro biti dostupan i na drugim tržištima.

Volvo FH Reloaded smo isprobali na 200 km dugačkoj dionici između Praga i Libereca. Vozili smo dva kamiona, oba s 13-litarskim motorom DC13K pri čemu je jedan bio sa 420 KS, a drugi, kod nas najomiljeniji, sa 460 KS. Većina testne rute je bila relatvivno ravna s manjim usponima i nizbrdicama gdje su se mogli pokazati I-See i I-Roll. Tek je na zadnjih 40 km bilo nekoliko ozbiljnijih uspona na kojima su se švedski konji prilično zadihali, a pri spuštanju se iskazala i moćna Volvo VEB+ motorna kočnica.

U vožnji se vrlo brzo uočava da FH Reloaded vozi na izrazito niskim okretajima i nerijetko uspone savladava brzinom vrtnje motora od 900 o/min. To se pogotovo osjeti kod motora s 420 KS koji najveći okretni moment postiže na nevjerojatno niskih 860 o/min. Stoga je i razumljivo da je onemogućena ručna promjena brzina jer bi većina vozača u takvim situacijama posegnula za mjenjačem i prebacila u niži stupanj prijenosa čime bi se povećala potrošnja goriva, a brzina vožnje ne bi nužno bila viša. Ovdje želimo posebno istaknuti kako je motor pri niskim okretajima potpuno miran i bez vibracija pa je vožnja udobna i tiha.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen T6.1 Digitalizirani Multivan T6.1 s osvježenim izgledom i električnim pogonom

Volkswagen je predstavio obnovljeni T6 koji je dobio oznaku T6.1, a glavne novosti su potpuno digitalizirana unutrašnjost, sustavi...

K&B HR
Novosti
Novosti Povrat trošarina Stupio na snagu Pravilnik o povratu trošarina

Pravilnik o ostvarivanju prava na povrat dijela plaćene trošarine za dizelsko gorivo u komercijalnom prijevozu robe i putnika stupio je...

K&B HR
Novosti
Novosti DAF rekord Svaki peti tegljač u Europi je DAF

U 2018. godini DAF je na europskom tržištu imao udio od 16,6 posto u segmentu od preko 16 tona što je najviše ikad, a ako se gledaju...

K&B HR
Novosti
Novosti Scania plug-in hybrid Hibridni pogon za noćnu dostavu

Nedavno predstavljena Scania s plug-in hibridnim pogonom koristi se za noćnu dostavu u McDonalds u Stockholmu, što s klasičnim pogonom...

K&B HR
Novosti
Novosti Daimler Trucks Budućnost bez platooninga i pantografa

Daimlerova kamionska divizija je s prodajom 517.300 kamiona, prometom od 38,3 milijarde eura te dobiti od 2,773 milijarde eura imala...

K&B HR
Novosti
Novosti Schmitz Cargobull Schmitz vratio kontejnerske šasije

Nakon što je prije 10-ak godina prestao s proizvodnjom kontejnerskih šasija, Schmitz Cargobull ih sada ponovno vraća u svoj asortiman.

K&B HR
Novosti
Novosti Redoviti tjedni odmor u kabini Odmor u kabini ili šatoru?

Provođenje redovitih tjednih odmora u kabini prijevoznicima otvara brojna pitanja i u nekim je europskim zemljama povezano i s visokim...

K&B HR
Testovi
Testovi Scania L280 B4x2NB Novi trend u urbanom transportu

Kompletnu obnovu svoje game Scania je završila L-serijom, odnosno "low-entry" varijantom kamiona za komunalne poslove i distribuciju, ali...