Nema periodičnog pregleda za vozila do 6 godina
Nema periodičnog pregleda za vozila do 6 godina
  28.08.2018  |  15:39
Vrijeme čitanja: 2 min
Ove godine došlo je do brojnih promjena u načinu provođenja tehničkih pregleda što će pojednostaviti i pojeftiniti poslovanje prijevoznika.

Redovitim godišnjim tehničkim pregledima vozila podliježu sva motorna vozila, ali je kod kamiona situacija puno složenija te naravno i skuplja. Teretna vozila još imaju i periodične tehničke preglede te periodične preglede kočnica kako za vučno tako i za priključno vozilo. Osim što ovi postupci koštaju, gotovo da je veći problem što se odlaskom vozila na neki od pregleda gubi vrijeme za koje vozilo nije u funkciji. Ovo pogotovo vrijedi ako je vozilo izvan Hrvatske. Stoga ne čudi kako je ova problematika bila stalni uzrok prigovora prijevoznika koji  su isticali kako s takvom praksom gube previše vremena i novaca te su još nekonkurentniji.Iako statistika tehničkih pregleda pokazuje kako kvarova ima te da tehnički pregledi i te kako imaju svrhu, ipak su uvedene određene promjene koje će u mnogome olakšati život prijevoznicima, a tiču se prije svega periodičnih tehničkih pregleda. Prije su periodični tehnički pregledi bili obvezni za sva vozila bez obzira na starost vozila, pri čemu je učestalost pregleda rasla sa starošću vozila. Novi propisi ukidaju periodične tehničke preglede za vozila do šest godina starosti i prorjeđuju preglede za starija vozila. Također, od 1.1.2018. se ukinuo "nulti" tehnički pregled za nova vozila. Treba istaknuti kako kod provedbe periodičnog pregleda kočnica nema promjena te se on provodi kao i prije.

Periodični tehnički pregled vrijedi do kraja mjeseca u kojem ističe! To prijevoznicima daje cijeli mjesec fleksibilnosti odlaska na periodični pregled. Primjer: za vozilo staro 12 godina periodični tehnički pregled vrijedi do 31.3.2018. Vlasnik tog vozila može doći na periodični tehnički pregled bilo koji dan od 1.3. do 31.3. i tada napravljeni periodični pregled vrijedit će mu do 30.6.2018.! Na taj način prijevoznici mogu lakše planirati aktivnosti svojih vozila bez gubitka vrijednosti periodičnih pregleda! Zapisnik o tehničkom pregledu kao i zapisnik o tehničkom pregledu na cesti morat će se čuvati u kamionu!

Ako usporedimo stare i nove propise onda je vidljivo kako se prije u prvih 10 godina eksploatacije vozilo moralo dodatno dovesti u stanicu za tehnički pregled radi periodičnih pregleda 11 puta, dok po novim propisima vozilo treba dodatno dovesti u stanicu za tehnički pregled tek četiri puta. Razlika je u 7 pregleda čija je cijena (za tegljač i poluprikolicu) 245,86 kn što je ukupno 1.720,95 kn. Kada ovaj iznos pomnožimo s brojem vozila u floti onda on može dosegnuti vrlo velike iznose, ali je još važnije da je vozilo 7 puta moralo ići u stanicu za tehnički pregled što u konačnici znači još veći gubitak od troška samog pregleda.

Sve se obavlja u STP

Osim što se pojednostavljuje postupak tehničkih pregleda, od 1. 1. 2018. je i pojednostavljena procedura prilikom registracije pri čemu se sve se obavlja u stanicama za tehnički pregled, a MUP samo izdaje prenosive pločice. Postupci se započinju i završavaju u STP, postupci se pojednostavljuju, kupoprodajni ugovori više ne moraju biti ovjeravani kod javnog bilježnika, promjena vlasništva nad vozilom se drastično pojednostavljuje. Nova vozila je moguće registrirati u STP samo uz obveznu dokumentaciju - vozilo nije potrebno dovoziti u STP tako da prodavači mogu ponuditi uslugu registracije vozila za budućeg vlasnika uz potpisivanje prikladne punomoći, a vlasnik može preuzeti registrirano vozilo i iz salona ga odmah izvesti na cestu! Kod promjene vlasništva se u određenim slučajevima naplaćuje povoljnija upravna pristojba umjesto Poreza na stjecanje motornih vozila. Upravnu pristojbu je moguće platiti u STP ili izvan STP, ali je tada potrebno predočiti dokaz o plaćanju.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Scania 14.000 km kroz Južnu Ameriku

U sklopu lansiranja nove generacije u Južnoj Americi, Scania je s dva S 500 kamiona prevalila 14.000 km od juga Brazila do Perua.

K&B HR
Novosti
Novosti Ford Ford je najprodavanija marka gospodarskih vozila u Europi

S isporučenih 380.900 lakih gospodarskih vozila u Europi, Ford je ostvario najbolji rezultat u prodaji u posljednjih 25 godina te je...

K&B HR
Isporuke
Isporuke DAF 540 XF-ova za Hegelmann

Njemačka prijevoznička tvrtka Hegelmann Transporte Group će tijekom ove i sljedeće godine preuzeti 540 DAF XF tegljača.

K&B HR
Novosti
Novosti Dakar 2019 Na Dakaru ništa novo

Jedan od najtežih Dakara posljednjih godina još jednom je završio pobjedom Kamaza, trećom u nizu te ukupno 16., a ovo je bila i...

K&B HR
Novosti
Novosti Hella MAN TGX kao Hella show truck

Hella je predstavila novi show truck za ovogodišnju sezonu, a radi se MAN TGX-u u karakterističnoj žutoj Hella boji, koji je opremljen...

K&B HR
Isporuke
Isporuke Iveco 30 Stralisa NP za Jost Group

Jost Group je preuzeo 30 Stralisa NP što je još prvi korak u konverziji 35% flote na LNG do 2020.

K&B HR
Novosti
Novosti Volkswagen i Ford Partnerstvo Volkswagena i Forda

Dva proizvođača su najavili suradnju na globalnoj razini na području lakih gospodarskih vozila pri čemu neće biti uzajamnog...

K&B HR
Novosti
Novosti Dakar 2019 Karginov diskvalificiran, Iveco osvojio etape

Peta i šesta dionica donijele su dosta uzbuđenja, ali i problema pri čemu je najgore prošao Andrej Karginov koji je diskvalificiran...