Nema periodičnog pregleda za vozila do 6 godina
Nema periodičnog pregleda za vozila do 6 godina
  28.08.2018  |  15:39
Vrijeme čitanja: 2 min
Ove godine došlo je do brojnih promjena u načinu provođenja tehničkih pregleda što će pojednostaviti i pojeftiniti poslovanje prijevoznika.

Redovitim godišnjim tehničkim pregledima vozila podliježu sva motorna vozila, ali je kod kamiona situacija puno složenija te naravno i skuplja. Teretna vozila još imaju i periodične tehničke preglede te periodične preglede kočnica kako za vučno tako i za priključno vozilo. Osim što ovi postupci koštaju, gotovo da je veći problem što se odlaskom vozila na neki od pregleda gubi vrijeme za koje vozilo nije u funkciji. Ovo pogotovo vrijedi ako je vozilo izvan Hrvatske. Stoga ne čudi kako je ova problematika bila stalni uzrok prigovora prijevoznika koji  su isticali kako s takvom praksom gube previše vremena i novaca te su još nekonkurentniji.Iako statistika tehničkih pregleda pokazuje kako kvarova ima te da tehnički pregledi i te kako imaju svrhu, ipak su uvedene određene promjene koje će u mnogome olakšati život prijevoznicima, a tiču se prije svega periodičnih tehničkih pregleda. Prije su periodični tehnički pregledi bili obvezni za sva vozila bez obzira na starost vozila, pri čemu je učestalost pregleda rasla sa starošću vozila. Novi propisi ukidaju periodične tehničke preglede za vozila do šest godina starosti i prorjeđuju preglede za starija vozila. Također, od 1.1.2018. se ukinuo "nulti" tehnički pregled za nova vozila. Treba istaknuti kako kod provedbe periodičnog pregleda kočnica nema promjena te se on provodi kao i prije.

Periodični tehnički pregled vrijedi do kraja mjeseca u kojem ističe! To prijevoznicima daje cijeli mjesec fleksibilnosti odlaska na periodični pregled. Primjer: za vozilo staro 12 godina periodični tehnički pregled vrijedi do 31.3.2018. Vlasnik tog vozila može doći na periodični tehnički pregled bilo koji dan od 1.3. do 31.3. i tada napravljeni periodični pregled vrijedit će mu do 30.6.2018.! Na taj način prijevoznici mogu lakše planirati aktivnosti svojih vozila bez gubitka vrijednosti periodičnih pregleda! Zapisnik o tehničkom pregledu kao i zapisnik o tehničkom pregledu na cesti morat će se čuvati u kamionu!

Ako usporedimo stare i nove propise onda je vidljivo kako se prije u prvih 10 godina eksploatacije vozilo moralo dodatno dovesti u stanicu za tehnički pregled radi periodičnih pregleda 11 puta, dok po novim propisima vozilo treba dodatno dovesti u stanicu za tehnički pregled tek četiri puta. Razlika je u 7 pregleda čija je cijena (za tegljač i poluprikolicu) 245,86 kn što je ukupno 1.720,95 kn. Kada ovaj iznos pomnožimo s brojem vozila u floti onda on može dosegnuti vrlo velike iznose, ali je još važnije da je vozilo 7 puta moralo ići u stanicu za tehnički pregled što u konačnici znači još veći gubitak od troška samog pregleda.

Sve se obavlja u STP

Osim što se pojednostavljuje postupak tehničkih pregleda, od 1. 1. 2018. je i pojednostavljena procedura prilikom registracije pri čemu se sve se obavlja u stanicama za tehnički pregled, a MUP samo izdaje prenosive pločice. Postupci se započinju i završavaju u STP, postupci se pojednostavljuju, kupoprodajni ugovori više ne moraju biti ovjeravani kod javnog bilježnika, promjena vlasništva nad vozilom se drastično pojednostavljuje. Nova vozila je moguće registrirati u STP samo uz obveznu dokumentaciju - vozilo nije potrebno dovoziti u STP tako da prodavači mogu ponuditi uslugu registracije vozila za budućeg vlasnika uz potpisivanje prikladne punomoći, a vlasnik može preuzeti registrirano vozilo i iz salona ga odmah izvesti na cestu! Kod promjene vlasništva se u određenim slučajevima naplaćuje povoljnija upravna pristojba umjesto Poreza na stjecanje motornih vozila. Upravnu pristojbu je moguće platiti u STP ili izvan STP, ali je tada potrebno predočiti dokaz o plaćanju.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Nissan Nissan zatvara tvornicu u Barceloni

Nissan je donio odluku o prekidu proizvodnje u Barceloni usprkos naporima i prijedlozima lokalnih vlasti da se proizvodnja održi.

K&B HR
Novosti
Novosti Vozni park gospodarskih vozila u Hrvatskoj 31. 12. 2019. U Hrvatskoj je više od 46.000 kamiona

Stalno povećanje broja gospodarskih vozila koja u ulazila na tržište doveo je od povećanja ukupnog broja gospodarskih vozila te je...

K&B HR
Novosti
Novosti Električni Transporter ABT e-Transporter 6.1

Početkom lipnja započinje proizvodnja ABT e-Transportera 6.1, a kao i kod prošlih električnih modela za konverzije je zadužen ABT...

K&B HR
Testovi
Testovi Mercedes-Benz Vito Novi Vito je snažniji, štedljiviji i sigurniji

Novi Mercedes-Benz Vito je dobio novu motorizaciju te nove sigurnosne sustave dok električni eVito Tourer postavlja nove standarde u...

K&B HR
Novosti
Novosti Promet Europska komisija naložila Danskoj ukidanje 25-satnog limita parkiranja

Bruxelles je po drugi put pozvao Dansku na ukidanje ograničenja parkiranja na najviše 25 sati čime je onemogućeno provođenje 45-satnog...

K&B HR
Novosti
Novosti Tržište gospodarskih vozila EU tržište -67% u travnju te -35% u prva četiri mjeseca

Posljedice "lockdowna" su, očekivano, dovele do značajnog smanjenja broja registracija svih vrsta novih gospodarskih vozila u proteklom...

K&B HR
Novosti
Novosti Logistika Nova era prijenosnih viličara

Nakon nekoliko godina pauze, u Europskoj uniji je od prosinca 2018. ponovo ozakonjena upotreba viličara koji se prevoze na kamionima, a u...

K&B HR
Novosti
Novosti MAN Trkaći MAN TGS sa 1.200 KS spreman za sezonu

Tvrtka T Sport Bernau predstavila je trkaći MAN TGS za ovogodišnju sezonu kojeg će voziti legendarni Antonio Albacete koji je u u FAI...