1032 KS i 800 km
1032 KS i 800 km
  17.11.2017  |  11:44
Tesla Semi je tegljač koji s jednim punjenjem može prevaliti više od 800 km, a pogone ga četiri elektromotora ukupne snage 1032 KS. Na tržište bi trebao stići 2019. godine

Evon Musk se na pozornicu spektakularno dovezao novim Tesla Semi kamionom i obećao revoluciju u teretnom prijevozu. Iako treba respektirati sve što je Tesla napravio u području električnog prijevoza nakon ove prezentacije nismo postali puno pametniji.

Musk je istaknuo kako Semi bez prikolice do 60 mph (cca 97 km/h) može ubrzati za 5 sekundi odnosno s prikolicom i ukupnom masom od 40 tona za 20 sekundi. Također, Semi ća na 5% usponu moći držati brzinu od 65 mph (cca 105 km/h). Impresivno, i puno brže nego kod kamiona s dizel motorima, ali kod kamiona je u prvom planu učinkovitost, a ne ubrzanje.

Tesla Semi ima četiri elektromotora na četiri pogonska kotača budući je u Americi uobičajena konfiguracija 6x4. Elektromotori su iz Modela3, a svaki razvija 258 KS (ukupno 1.032 KS)

Musk je naglasio kako Tesla jamči da kamion može prevesti milijun milja bez da se zaustavi zbog kvara jer čak i ako dva motora otkažu kamion svejedno može voziti.

Ono što je najvažnije kad su u pitanju električna vozila je doseg. Tesla tvrdi da Semi može prevesti do 500 milja (800 km) vozeći punom brzinom na autocesti, a u nekoj povoljnijoj konfiguraciji još i više. Iako ukupni kapacitet baterija nije obznanjen uz istaknutu potrošnju energije je oko 2 kWh/milji (1,2 kWh/km) ukupni kapacitet bi trebao biti 1000 kWh.

Najavljena je izgradnja mreže Tesla mega punjača koji bi za 30 minuta napunili dovoljno energije za 400 milja. Naravno, baterije se pune i regenerativnim kočenjem pa Semi (vjerojatno) neće morati imati retarder već će kočiti motorima i puniti baterije. Trošenje kočnica bit će zanemarivo, ali realno nije veliko ni kod klasičnih kamiona.

Semi ima i najmodernija sigurnosna i komforna rješenja kao što je automatsko kočenje u nuždi, automatsko održavanje vozne trake, mogućnost vožnje u konvoju za još manju potrošnju, ali to za nas u Europi i nisu neke novosti.

Sama kabina omogućuje stajanje i vozačima dvometrašima, a uz vjetrobransko staklo otporno na pucanje je bitno spomenuti centralnu vozačku poziciju. Vozač dobiva sve potrebne informacije preko dva 15–inčna dodirna zaslona, a povezani su sa sustavom upravljanja flotom. Kabina je izvedena od karbona s vrlo malim koeficijentom otpora zraka (0,36) prio čemu su u mjesto retrovizora ugrađene kamere.

Baterija je napravljena da izdrži oko milijun punjenja, dok bi sam elektromotor trebao izdržati oko 1,6 milijuna kilometara u najzahtjevnijim okolnostima. Proizvodnja započinje slijedeće godine, a ukoliko želite rezervaciju, koštati će vas 5.000 dolara po kamionu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Cestarina Skuplja vožnja u Njemačkoj

Nakon proširenja cestarine na sva vozila preko 7,5 tona te uvođenja plaćanja i na državnim cestama, od 1.1. 2019. je najavljeno i...

K&B HR
Novosti
Novosti Digitalni tahografi Zatvor za manipulaciju tahografom

Francuska policija uhitila je vozača kojem je tijekom vožnje digitalni tahograf bilježio odmor.

K&B HR
Novosti
Novosti AdBlue emulatori 400 kamiona s AdBlue emulatorima

Inspektori engleske agencije DSVA su kontrolama u proteklih nekoliko mjeseci otkrili gotovo 400 kamiona s ugrađenim uređajima koji...

K&B HR
Novosti
Novosti Volvo FL Electric Volvo FL na struju

Volvo je predstavio prvi potpuno električni kamion namijenjen komunalnim i distributivnim zadaćama, a maksimalni doseg je 300 km.

K&B HR
Isporuke
Isporuke MAN Dva TGX-a za Fidens prijevoz

Tvrtka Fidens prijevoz d.o.o., koja posluje u sustavu grupe Vodoskok, bavi se domaćim i međunarodnim prijevozom.

K&B HR
Novosti
Novosti Toyota Sora 100 autobusa s gorivim ćelijama

Toyota je najavila da će do Olimpijskih igara u Tokiju 2020 godine proizvesti 100 primjeraka autobusa Sora s pogonom na gorive ćelije.

K&B HR
Novosti
Novosti VW Atlas Tanoak Volkswagen pick-up za Ameriku?

Volkswagen je na salonu u New Yorku predstavio konceptni pick-up koji je veći od Amaroka i dimenzijama prilagođen američkom tržištu.

K&B HR
Novosti
Novosti MAN eTGE Dostavni MAN s električnim pogonom

Slično kao i sestrinski model VW Crafter, MAN će također ponuditi TGE s električnim pogonom koji će imati doseg od 160 km.