1.000 km s LNG-om
1.000 km s LNG-om
  10.10.2017  |  00:17
Volvo kamioni na ukapljeni prirodni plin nude jednake performanse kao oni na dizelski pogon, ali s 20–100% manje emisija CO2.

Volvo Trucks je predstavio kamione s pogonom na ukapljeni plin ili bioplin. Osim što, naravno, ispunjavaju Euro 6 standard kamioni imaju jednake performanse, vozna svojstva i potrošnju goriva kao i vozila s pogonom na dizel, ali su pri tome emisije CO2 na ovim modelima 20–100 % niže u usporedbi s onima na dizelsko gorivo, ovisno o tome koristi li se prirodni plin ili bioplin.

Novi modeli Volvo FH LNG i Volvo FM LNG dostupni su s motorima od 420 ili 460 KS i namijenjeni su teškom regionalnom prijevozu i prijevozu na dugim relacijama. Umjesto motora s otto procesom, koji predstavlja uobičajeno rješenje u vozilima na plinski pogon, Volvo FH LNG i Volvo FM LNG imaju plinske motore s dizel procesom. Plinski motor od 460 KS razvija maksimalni okretni moment od 2.300 Nm, dok verzija od 420 KS daje 2.100 Nm što je jednako vrijednostima odgovarajućih dizelskih motora. Potrošnja goriva usporediva je s dizelskim Volvo motorima, ali je 15 do 25% niža nego u plinskim motorima s otto procesom.

Gorivo koje se koristi je prirodni plin u ukapljenom obliku (Liquefied Natural Gas, LNG) ili bioplin poznat kao bio-LNG. Ako se upotrebljava bioplin, klimatski otisak može se smanjiti i do 100%, a u slučaju prirodnog plina smanjenje iznosi oko 20%. LNG se drži u spremnicima pod tlakom od 4-10 bara pri temperaturi od -140 do -125 °C, a u izvedbi s najvećim obujmom spremnika kamion može prevaliti do 1.000 km. Punjenje traje jednako kao i punjenje dizelskim gorivom.

U vožnji se gorivo najprije prevodi u plinovto stanje i motor usisava smjesu plina i zraka kao u kasičnom otto procesu. Na kraju takta kompresije u cilindre se ubrizgava vrlo mala količina dizelskog goriva koje se prvo zapali te pokrene proces izgaranja smjese plina i zraka. Dizel gorivo preuzima ulogu svjećice.

Prodaja modela Volvo FM LNG i Volvo FH LNG počet će tijekom proljeća 2018. godine.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
Novosti
Novosti Mercedes-Benz eVito 150 km na struju

Najavljena je potpuna elektrifikacije Mercedes-Benz dostavne flote pri čemu je prvi električni model Vito, a kasnije će slijediti...

Isporuke
Isporuke Scania 10 R450 za AP Kljajić

Tvrtka AP Kljajić povećala je vozni park s 10 ovih Scania R450 kamiona nove generacije.

Novosti
Novosti ITOY 2018 DAF CF i XF su International Truck of the Year 2018

Novi DAF CF i XF zajednički su osvojili nagradu International Truck of the Year 2018, a ovo je peta titula za DAF u 30 godina postojanja...

Novosti
Novosti IVOY 2018 Iveco Daily Blue Power je International Van of the Year 2018

S prvim Euro 6 RDE 2020 Ready dizel motorom, prvom kombinacijom plinskog pogona i automatskog mjenjača te poboljšanog izvedbom...

Novosti
Novosti IPUA 2018 International Pick-up award za VW Amarok V6

Ponudivši široku paletu V6 motora i izvedbi te brojne tehničke inovacije, nova generacija Volkswagen Amaroka je od međunarodnog žirija...

Novosti
Novosti Tesla Semi 1032 KS i 800 km

Tesla Semi je tegljač koji s jednim punjenjem može prevaliti više od 800 km, a pogone ga četiri elektromotora ukupne snage 1032 KS. Na...

Isporuke
Isporuke Volvo FH16 za Zagrebačke transporte

Zagrebački transporti su obogatili vozni park s četveroosovinskim tegljačem Volvo FH16 750 8x4 PT koji je sposoban povući kompoziciju...

Novosti
Novosti Mercedes-Benz Citaro electric Mercedes testira električnoga Citara

Mercedes-Benz je nedavno obilježio proizvodnju 50-tisućitog Citara, ali se njegov razvoj ne zaustavlja. Na salonu Busworld u Kortrijku...