1.000 km s LNG-om
1.000 km s LNG-om
  10.10.2017  |  00:17
Volvo kamioni na ukapljeni prirodni plin nude jednake performanse kao oni na dizelski pogon, ali s 20–100% manje emisija CO2.

Volvo Trucks je predstavio kamione s pogonom na ukapljeni plin ili bioplin. Osim što, naravno, ispunjavaju Euro 6 standard kamioni imaju jednake performanse, vozna svojstva i potrošnju goriva kao i vozila s pogonom na dizel, ali su pri tome emisije CO2 na ovim modelima 20–100 % niže u usporedbi s onima na dizelsko gorivo, ovisno o tome koristi li se prirodni plin ili bioplin.

Novi modeli Volvo FH LNG i Volvo FM LNG dostupni su s motorima od 420 ili 460 KS i namijenjeni su teškom regionalnom prijevozu i prijevozu na dugim relacijama. Umjesto motora s otto procesom, koji predstavlja uobičajeno rješenje u vozilima na plinski pogon, Volvo FH LNG i Volvo FM LNG imaju plinske motore s dizel procesom. Plinski motor od 460 KS razvija maksimalni okretni moment od 2.300 Nm, dok verzija od 420 KS daje 2.100 Nm što je jednako vrijednostima odgovarajućih dizelskih motora. Potrošnja goriva usporediva je s dizelskim Volvo motorima, ali je 15 do 25% niža nego u plinskim motorima s otto procesom.

Gorivo koje se koristi je prirodni plin u ukapljenom obliku (Liquefied Natural Gas, LNG) ili bioplin poznat kao bio-LNG. Ako se upotrebljava bioplin, klimatski otisak može se smanjiti i do 100%, a u slučaju prirodnog plina smanjenje iznosi oko 20%. LNG se drži u spremnicima pod tlakom od 4-10 bara pri temperaturi od -140 do -125 °C, a u izvedbi s najvećim obujmom spremnika kamion može prevaliti do 1.000 km. Punjenje traje jednako kao i punjenje dizelskim gorivom.

U vožnji se gorivo najprije prevodi u plinovto stanje i motor usisava smjesu plina i zraka kao u kasičnom otto procesu. Na kraju takta kompresije u cilindre se ubrizgava vrlo mala količina dizelskog goriva koje se prvo zapali te pokrene proces izgaranja smjese plina i zraka. Dizel gorivo preuzima ulogu svjećice.

Prodaja modela Volvo FM LNG i Volvo FH LNG počet će tijekom proljeća 2018. godine.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Čitajte više
K&B HR
Novosti
Novosti Cestarina Skuplja vožnja u Njemačkoj

Nakon proširenja cestarine na sva vozila preko 7,5 tona te uvođenja plaćanja i na državnim cestama, od 1.1. 2019. je najavljeno i...

K&B HR
Novosti
Novosti Digitalni tahografi Zatvor za manipulaciju tahografom

Francuska policija uhitila je vozača kojem je tijekom vožnje digitalni tahograf bilježio odmor.

K&B HR
Novosti
Novosti AdBlue emulatori 400 kamiona s AdBlue emulatorima

Inspektori engleske agencije DSVA su kontrolama u proteklih nekoliko mjeseci otkrili gotovo 400 kamiona s ugrađenim uređajima koji...

K&B HR
Novosti
Novosti Volvo FL Electric Volvo FL na struju

Volvo je predstavio prvi potpuno električni kamion namijenjen komunalnim i distributivnim zadaćama, a maksimalni doseg je 300 km.

K&B HR
Isporuke
Isporuke MAN Dva TGX-a za Fidens prijevoz

Tvrtka Fidens prijevoz d.o.o., koja posluje u sustavu grupe Vodoskok, bavi se domaćim i međunarodnim prijevozom.

K&B HR
Novosti
Novosti Toyota Sora 100 autobusa s gorivim ćelijama

Toyota je najavila da će do Olimpijskih igara u Tokiju 2020 godine proizvesti 100 primjeraka autobusa Sora s pogonom na gorive ćelije.

K&B HR
Novosti
Novosti VW Atlas Tanoak Volkswagen pick-up za Ameriku?

Volkswagen je na salonu u New Yorku predstavio konceptni pick-up koji je veći od Amaroka i dimenzijama prilagođen američkom tržištu.

K&B HR
Novosti
Novosti MAN eTGE Dostavni MAN s električnim pogonom

Slično kao i sestrinski model VW Crafter, MAN će također ponuditi TGE s električnim pogonom koji će imati doseg od 160 km.